מאי 5, 2024
מה זה נכס מניב

מהו נכס מניב?

במידה ואתם מתעניינים בתחום הנדל"ן, כנראה שיצא לכם לשמוע את צמד המילים "נכס מניב". בכתבה הבאה, תוכלו להבין מהם נכסים מניבים והאם כדאי להיות הבעלים של אחד או יותר מהם.

הכתבה בשיתוף עם חברת rep השתתפויות בנכסים המתמחה בניהול נכסים מניבים.

כמה מילים על נכס מניב

מדובר על נכס פרטי או מסחרי שיכול לספק הכנסה כספית מדי חודש והכל תודות להשכרתו. דוגמאות לנכסים כאלה הם חנויות, נכסים למגורים, משרדים, מפעלים ועוד. כמו כן נציין שסוג ההשקעה וגם הרווחים יכולים להשתנות מנכס לנכס וכמו כן ישתנו גם בהתאם לגודל הנכס, למיקום ולפרמטרים נוספים. נציין שנכס מניב יכול להיות אידיאלי עבורכם, רק אם אתם מחפשים אפיק השקעה שיניב לכם מדי חודש כסף אבל אתם כן מבינים דבר או שניים בתחום הנדל"ן ויותר מזה, אתם גם מוכנים לקחת סיכונים.
אין ספק שיש קשר ישיר בין מידת הסיכון שתבחרו לקחת לבין גובה ההכנסה הצפויה. להלן ההסבר:

-אם מדובר על נכסים מניבים למגורים, אז נניח שתבחרו להשקיע בנכס שנמצא בהרצליה או בצפון תל אביב. מדובר על השקעה כספית גדולה וכמו כן גם האוכלוסייה שתהיה מעוניינת להשכיר את הנכס מכם, תהיה אוכלוסייה שיש לה את המשאבים לכך. מה שכן, קחו בחשבון שייקח לא מעט זמן עד שתחזירו את ההשקעה שלכם. מנגד, אם תבחרו להשקיע בנכס שנמצא בדרום תל אביב, אתם תשלמו עליו הרבה פחות וההחזר ההוצאה שתקבלו דרך שכר הדירה, יכול להחזיר לכם מהר יותר את ההשקעה. אם נציין את רמת הסיכון, נוכל לראות שהשקעה בנכס שנמצא בדרום תל אביב, היא השקעה עם סיכון גבוה יותר. כמו כן, אפשר לראות שהיא יותר מומלצת.

-אם מדובר על נכסים מניבים מסחריים, אז קחו בחשבון שמדובר על נכסים שמניבים תשואה טובה מדי חודש. על מנת לזכות באותו תשואה, יכול להיות שיהיה מומלץ לרכוש נכס במיקום שנחשב לחלש ולהשכיר אותו. אתם אפילו לא תהיו חייבים להשקיע בו ועדיין תוכלו לקבל תשואה יפה של 6 אחוזים לפחות.

פרמטרים מרכזיים בבחינת נכס מניב

להלן הפרמטרים שמומלץ לשים לב אליהם:

-תשואה פוטנציאלית – בדקו מהי התשואה הצפויה והאם היא אכן הולמת את מרכיבי הסיכון בעסקה. על מנת שתוכלו להעריך את התשואה, יהיה עליכם לשקלל נתונים כמו, מיקום הנכס, גודל, מצב תכנוני ומאפיינים נוספים.

-היתכנות כלכלית – בדקו האם הנכס המניב בו אתם רוצים להשקיע, אכן תואם את היכולות הכלכליות שלכם. כלומר, האם יש ברשותכם את ההון העצמי הדרוש. קחו בחשבון גם הוצאות נלוות כמו, תשלום לעורך דין ומיסים.

-רמת הסיכון – עליכם להיות מודעים לכל מכלול הסיכונים. כלומר, נסו להבין האם יהיה קל או קשה להשכיר את הנכס, נסו להבין את רמת פוטנציאל ההשבחה שלו לאורך זמן וכו'.

האם נדל"ן מניב מתאים לכם?

התשובה תלויה אך ורק בכם. אם אתם מעוניינים בתשואות גבוהות וגם מוכנים להתאמץ בשביל זה,  אין ספק שמדובר על אופציה טובה עבורכם. מנגד, אם אתם שלא רוצים לקחת סיכונים ומעדיפים לשמור את הכסף בבנק, אז נמליץ לכם שלא להיכנס לתחום.