אפריל 25, 2024
השכרת נכס

מתכננים להשכיר את הנכס שלכם? איך תוכלו להגן על הנכס?

אם אתם מתכננים להשכיר בקרוב את הדירה או הבית שלכם, כדאי מאוד שתכירו את כל הסיכונים וכמו כן את הפתרונות להגנה על שכר הדירה והנכס שלכם.

דירה להשכיר – למי אתם מתכוונים להשכיר?

תסכימו איתנו שתעדיפו להשכיר לשוכר שיש לו הכנסה קבועה ויציבה ובעיקר שיש לו אורח חיים סולידי. נסו להימנע מלהשכיר את הנכס, לשוכר עם אורח חיים פרוע והכנסה לא יציבה. אם ננסה להבהיר קצת יותר את הדברים – ההמלצה שלנו היא להשכיר למשפחה מסודרת ולא לחבר’ה צעירים ללא מחויבות. אם בכל זאת, תרצו להשכיר לצעירים, אז העדיפו סטודנטים כשוכרים צעירים.

זכרו, הנכס הוא שלכם ויש לכם את הזכות המלאה לבחור את השוכרים. יחד עם זאת, עליכם גם להכיר במגבלות של הנכס עצמו וכמו כן במיקום שלו. לדוגמה, אם מדובר על נכס עם חדר אחד או שניים, אז סביר להניח שהוא לא יתאים למשפחה אבל כן יתאים לזוגות צעירים ללא ילדים או לסטודנטים. נסו לבצע תחקיר על דירות דומות באזור הנכס שלכם וכך תוכלו לדעת איזה סוג של שוכרים יכולים להתעניין בשכירות ובהתאם לכך, תוכלו לתכנן את הצעדים שלכם.

דירה להשכיר – על מה כדאי להגן?

חשוב מאוד שיהיה חוזה שכירות שיכלול את כל הסעיפים שמגנים עליכם הכוללים את דמי השכירות החודשית וכמו כן את השמירה על הנכס המושכר. אפשר להתייעץ עם עורך דין ולבדוק שאכן החוזה מגן עליכם וכמו כן שגם אתם מציעים לשוכרים את כל מה שצריך, על פי החוק.

איך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את שכר הדירה?

צ’קים דחויים – תשלום מראש יהיה הכי טוב עבורכם. בדרך כלל, שוכרים נמנעים מלשלם את כל הסכום מראש, משום שאין להם אפשרות לעשות זאת. על כן, התשלום מבוצע אחת לחודש. יש לקבוע בחוזה את מועד התשלום ולקבל צ’קים דחויים לכל תקופת השכירות.

ערבויות ובטוחות – אפשר להשתמש בערבויות כמו, חתימה של ערבים, צ’ק ערבות וערבות בנקאית. אנחנו נמליץ על שימוש בערבות בנקאית. מדובר על שיטה שבמידה ויהיה צורך להפעיל אותה, אתם תוכלו לחסוך טרדה וזמן וכמו כן מדובר על שיטה שמעידה על יציבות פיננסית של השוכר מול הבנק.

איך תגנו על הנכס שלכם?

תיעוד – לפני שאתם משכירים את הנכס, עליכם לצלם את הדירה וכמו כן את הרכוש שיש בה מהריהוט ועד מוצרי החשמל. מעבר לכך, בדקו שיש לכם תיעוד מדויק ומפורט של מצב הדירה, הריהוט והמוצרים שיש בתוכה ועדכנו את השוכרים בהתאם.

קביעת כללים – את הכללים יש לקבוע בחוזה השכירות. הכוונה היא שאם אתם אוסרים על קיום אירועים בנכס שלכם או שאתם רוצים שבתום תקופת השכירות, השוכרים יצבעו את הדירה, עליכם לקבוע את כל הדברים הללו, בחוזה השכירות.

ביטוח – עליכם להחזיק בביטוח מבנה דירה וכמו כן לרכוש גם כיסוי לתכולה. יש חשיבות גדולה לביטוח, במיוחד אם אתם משכירים את הנכס.