אפריל 23, 2024
איך לבחור משרד אדריכלים

כיצד לבחור משרד אדריכלים ולעצב את בית החלומות בדרך הנכונה?

במידה ואתם מתכננים לבנות מבנה חדש או לשפץ מבנה קיים, דעו שמומלץ מאוד שתהיו מלווים על ידי משרד אדריכלים. זאת משום שמדובר על עבודה שדורשת המון תכנון, חשיבה ודיוק.
יש לבחור בקפידה את משרד האדריכלים המתאים, כך שתוכלו לקבל שירות אמין וגם מקצועי.

הכתבה בשיתוף עם שירי פרץ משרד אדריכלים מוביל.

איך תבחרו משרד אדריכלים?

כיום, יש המון משרדים שנותנים את השירות ועל כן, יש לתת את הדעת על תהליך הבחירה עצמו.
על פי סקרים וגם מחקרים שנעשו בתחום, יש מספר פרמטרים שכדאי לשים דגש עליהם בתהליך הבחירה והם וותק ומקצועיות, התמחות בתחום שדרוש לכם, תיק עבודות, כימיה אישית ומחיר.
אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה ולקבל מידע מפורט לגבי כל אחד מהפרמטרים שתוארו לעיל.

פרמטר מס' 1 – וותק ומקצועיות

מומלץ לבחור במשרד אדריכלים שמציע את שירותים בתחום האדריכלות כבר שנים רבות. כך תוכלו להיות בטוחים שצוות האדריכלים שעובד במשרד מכיר את רזי המקצוע וכמו כן את אופן העבודה. הדבר יסייע לכם לתת אמון באדריכל שיהיה אמון על הפרויקט שלכם.

פרמטר מס' 2 – התמחות בתחום האדריכלות המתאים לכם

מומלץ לבחור במשרד שטיפל כבר בפרויקטים דומים לפרויקט שלכם. כך תוכלו להבטיח שהעבודה תבוצע בצורה נכונה ומדויקת לפרויקט שלכם וסביר להניח שתהיו שבעי רצון מהתוצאות. כמו כן, במידה ויצוצו בעיות בתהליך התכנון או הביצוע, הן יקבלו את ההתייחסות הטובה והמקצועית ביותר וכמובן גם יפתרו על הצד הטוב ביותר.

פרמטר מס' 3 – תיק עבודות

על מנת שתהיו בטוחים שאתם אכן בוחרים במשרד אדריכלים המתאים לפרויקט שלכם, מומלץ מאוד שתבקשו לראות תיק עבודות של המשרד. במידה ומצאתם שני או שלושה משרדי אדריכלים מתאימים, בקשו מכל אחד מהם להראות לכם את תיק העבודות שלהם. אגב, אל תסתפקו רק בתמונות, אלא הגיעו פיזית למבנים שתוכננו על ידי האדריכלים של המשרד. תסכימו איתנו שאין כמו מראה עיניים על מנת להתרשם מהעבודה ובכלל על מנת להבין אם המשרד אכן מתאים או לא.

פרמטר מס' 4 – כימיה אישית

אין ספק שכימיה אישית עם האדריכל שילווה את הפרויקט שלכם, חשובה מאוד להצלחה של הפרויקט כולו. על כן, מומלץ להגיע לפגישת היכרות עם האדריכל ולבחון לא רק את הניסיון  והמקצועיות שלו, אלא גם את הכימיה שיש לכם איתו. תסכימו איתנו שעדיף לעבוד מול אדם שמסתדרים איתו וכל השיח איתו מתנהל בצורה נעימה וטובה ולא עם אדם שאין לכם כימיה איתו.

פרמטר מס' 5 – מחיר

גם המחיר עשוי להשפיע על הבחירה במשרד אדריכלים. כן חשוב לזכור שעדיף לשלם קצת יותר ולעבוד עם אדריכל מקצועי וכזה שהשפה העיצובית וגם התכנונית שלו מתאימה לשלכם, מאשר לשלם פחות ולעבוד עם אדריכל שהוא לא בהכרח מקצועי ויכול להיות שלא תהיו מרוצים מהתוצאות שהוא ישיג.

כמה מילים לסיכום

אם תבחרו להתייחס לכל הפרמטרים שהוזכרו לעיל, אנחנו בטוחים שתוכלו להנות מתהליך עבודה נעים ומדויק ובסופו של דבר, תוכלו גם להנות ממבנה שאתם מרוצים מהתכנון שלו.