אפריל 21, 2024
דירה ראשונה להשקעה

דירה ראשונה להשקעה – טיפים לרוכשים

אין ספק שכאשר מדובר על רכישת דירה, מדובר על עסקה מורכבת ביותר ולא רק מבחינה כספית אלא גם מבחינה משפטית. אז איך ניגשים לרכישת דירה? מה כדאי לדעת לפני? איך כדאי לנהוג כאשר מנהלים משא ומתן? מה מומלץ לבדוק מלבד המחיר?

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאה…

תקציב

הלוואת משכנתא מגיעה עם ריבית גדולה ועל כן, עליכם לבדוק שאתם עומדים בתקציב שהגדרתם לרכישת הדירה. אם הסכום שעומד לרשותכם הוא נמוך, רכשו דירה צנועה יותר. אם מדובר על דירה חדשה מקבלן, סביר להניח שצוות המכירות ישכנע אתכם להשקיע בדירה גדולה יותר ועל כן אסור לכם לפול בפח הזה ולהתפתות וזאת במיוחד אם מצבם הכלכלי לא מאפשר זאת. עדיף לרכוש דירה קטנה יותר ועם הזמן למכור אותה ולרכוש דירה גדולה יותר, מאשר לקפוץ גבוה מדי עוד בהתחלה. כמו כן, עליכם גם לבצע בדיקות לגבי גובה החזר המשכנתא שתוכלו לעמוד בו מדי חודש. על מנת שתקבלו את הייעוץ האובייקטיבי ביותר וזה שיפעל לטובת האינטרסים שלכם, מומלץ שתייעצו עם יועץ משכנתאות פרטי.

איזה בדיקות צריך לעשות לפני רכישת הדירה?

בדיקות שגרתיות – הכוונה היא לבדיקת הסביבה בה נמצאת הדירה (האם יש גנים, בתי ספר, מרכזי קניות באזור), בדיקה שהדירה רשומה על שם בעל הדירה, בדיקה בטאבו המראה שאין עיקולים או שעבודים על הדירה וכו'. מומלץ גם להזמין שירות בדק בית. במסגרת השירות, מהנדס מומחה להנדסת בניין יבדוק את הדירה ויאשר שאין בעיות.

מה כלול במחיר הדירה – אם מדובר על דירה חדשה, בדקו האם המחיר שניתן לכם הוא כולל מע"מ. כמו כן, בדקו האם יש הצמדה של התשלומים למדד. בדקו גם האם תצטרכו לשלם מיסים כמו, היטלי השבחה, מס רכישה, מס שבח וכו'. בדקו גובה שכר טרחת עורך דין.

ניהול משא ומתן – המפתח להצלחה במשא ומתן, הוא להגיע מוכנים. כך תוכלו לרכוש את הדירה במחיר שהכי מתאים עבורכם. על מנת שתגיעו מוכנים, עשו שיעורי בית לפני ומה הכוונה? בדקו את נתוני האזור, בדקו את מחירי הדירות באזור, בדקו את מצבו הכלכלי של מוכר הדירה ועד כמה הוא זקוק בדחיפות לכסף וכו'.

אין לכם זמן להתעסק עם משא ומתן? תנו למומחים לעשות זאת בשבילכם

במידה ותחליטו לפנות למומחה בתחום כמו מתווך דירות, אתם תחסכו גם זמן וגם כסף (לא ייווצר מצב בו תשלמו מחיר מופקע על הדירה). כך תהליך הרכישה יהיה הרבה יותר קל, נוח וחלק. בדקו שיש המלצות על המתווך (תוכלו לקבל המלצות ממשפחה וחברים וכמו כן תוכלו גם לקרוא אותן בכרטיס העסק המופיע בגוגל, באתר של המתווך ובדף הפייסבוק העסקי שלו) וכמו כן בדקו מהי העמלה המבוקשת על השירות.

שיהיה בהצלחה!