מאי 3, 2024
איך לבחור מתווך נדלן

כך תוכלו לבחור את המתווך הנכון למכירת הנכס שלכם

במידה והחלטתם למכור את הנכס שיש ברשותכם והחלטתם להיעזר בשירותיו של מתווך דירות, אבל גיליתם שיש המון מתווכים ואתם לא בטוחים במי לבחור, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם! בכתבה תוכלו לקרוא על הקריטריונים המרכזיים שיש לשים לב אליהם כאשר בוחרים מתווך וכמו כן, תוכלו לדעת מה מומלץ לבדוק לגבי המתווך וממה כדי להיזהר.

הכתבה בשיתוף עם ברהום חברת תיווך בהרצליה.

בדקו האם המתווך מורשה לעסוק בתחום התיווך

אחד הדברים הראשונים שיש לבדוק הוא האם יש למתווך רישיון תיווך. במדינת ישראל, פועלת לשכה לרישום מתווכים. על מנת לקבלת את רישיון התיווך, יש לעבור בחינת הסמכה. לאחר מכן, כאשר המתווך עבר בהצלחה את הבחינה, עליו לשלם אגרה. לאחר שהלשכה לרישום מתווכים בדקה שאין לו מניעה לעבוד בתחום, אתם תוכלו למצוא את שמו בפנקס המתווכים. לצד שמו, יופיע גם רישיון התיווך שלו.

בדקו כמה שנים המתווך עוסק בתחום

מומלץ לבדוק כמה שנות ניסיון יש למתווך, מהי כמות עסקאות הנדל"ן שהוא ביצע, מה הייתה מידת המורכבות של אותן עסקאות ועוד. אתם מעוניינים לקחת את שירותיו של מתווך מנוסה בתחום שסגר המון עסקאות ולא את שירותיו של מתווך שזה עתה הוסמך. אין ספק ששנים רבות של ניסיון יכולות להעיד שמדובר על מתווך מקצועי וכזה שעבר דרך וכמו כן אפשר לסמוך עליו שישרת אתכם כמו שצריך.

בדקו מאיפה המתווך עובד והאם יש לו משרד משלו

האם המתווך עובד מהאוטו, מבית הקפה, מהדרכים או שיש לו משרד משלו שאפשר להתרשם ממנו. אין ספק שמשרד פיזי יכול להעיד על רצינות המתווך וכמובן גם על המוניטין שלו. מומלץ להגיע למשרד שלו ולהתרשם מהצוות שעובד עימו.

בקשו לדבר עם הלקוחות של המתווך

אם מדובר על מתווך שיש לו ניסיון עשיר ושהוא גם מקצוען בתחום, הוא בוודאי לא יירתע כאשר תבקשו ממנו לדבר עם לקוחות ויותר מזה, הוא גם יסכים לתת את הפרטים שלהם בשמחה. חשוב מאוד שתכינו קובץ עם שאלות שתרצו לשאול את הלקוחות. הרי כאשר מדובר על עסקת נדל"ן, מדובר על אחת העסקאות הגדולות והמשמעותיות בחיים ועל כן מומלץ להכין כמה שיותר שאלות ולשאול את הלקוחות את כולן. הלקוחות כבר ידברו על ההתנהלות מול המתווך ויוכלו להעיד האם היא הייתה חיובית או שלילית.

בדקו איך המתווך משווק את עצמו

בדקו האם יש לו נוכחות ברשת, האם אתם מתחברים לפרסומים שלו ובכלל האם יש עליו המלצות.  כמו כן, בדקו באיזה מקום הוא עולה, כאשר אתם מחפשים את שמו בגוגל. בדקו גם את אתר האינטרנט שלו. אין ספק שככל שהשיווק בולט וגדול יותר, כך גם הדבר מעיד על חוזק המשאבים של המתווך. הדבר כמובן יכול לשרת אתכם כאשר המתווך ישווק את הנכס שלכם.

בדקו האם המתווך מתמחה בעיר ובאזור בו ממוקם הנכס שלכם

מומלץ לבחור מתווך שיש לו התמחות בעיר ובאזור בו ממקום הנכס. אחרת, אתם עשויים להפסיד סכומי כסף גדולים וכמו כן גם המענה שהמתווך ייתן לא יהיה מספיק מקצועי.

כמה מילים לסיכום…

כל הקריטריונים שנסקרו בכתבה הנ"ל, יכולים רק לסייע לכם לקבל החלטה מושכלת לגבי המתווך המתאים עבורכם. שיהיה בהצלחה!