אפריל 27, 2024

קירות אקוסטיים נגד רעשים

לפני שנדבר על קירות אקוסטיים, תנו לנו להסביר לכם מה זה אקוסטיקה. מדובר על ענף בפיזיקה שעוסק בחקר הקול. למעשה, אקוסטיקה מתקיימת בכל חדר וזאת בלי קשר לצורה, לגודל ולייעוד שלו.

הכתבה בשיתוף עם א.עדי אקוסטיקה.

מהם קירות אקוסטיים ולמה משתמשים בהם?

קירות כאלה נותנים פתרון למפגעי רעש סביבתי שיש בין קירות המבנה למרחב החיצוני ובתוך המבנה בין החללים. הקירות הללו מיוצרים מחומרי מילוי שיכולים לספוג את הקול, לבודד אותו וגם למנוע את מעבר הרעש. כך בעצם הם מספקים פתרון יעיל למניעת רעשים סביבתיים.

כמה מילים על השפעת הרעשים הסביבתיים

בשנים האחרונות, אפשר לראות שיש מודעות גדולה יותר ויותר להשפעת הרעש. לדוגמה, אם מדובר על משרד, אז אין בכלל ספק שהרעש יכול להיות גורם מרכזי לחוסר הריכוז של העובדים.
ככל שהשנים עברו, נוספו עוד ועוד רעשים לחיים שלנו. לדוגמה, שימוש במכונות רועשות, עלייה בכמות הרכבים שיש בכבישים, צפיפות הבנייה ועוד. בגלל כל הגורמים הללו, יש תשומת לב רבה לנושא הרעש ובכלל למציאת פתרונות שיפחיתו אותו כמו, לוחות אקוסטיים, קירות אקוסטיים וכו'.
אלו הם פתרונות אידיאליים ואפקטיביים עבור הפרעות רעש. כמו כן, מדובר גם על פתרונות ששומרים על האסתטיקה.

איך נמדד רעש סביבתי? ומה קובעים התקנים?

יחידות קול נמדדות בדציבלים. אוזן אנושית קולטת 0 עד 130 דציבלים. רעש סביבתי יכול להיות מכל מיני גורמים כמו, מוזיקה, תחבורה, מכונות ועוד.
התקנים קובעים את הנקודות הבאות:

-מהו רעש שאינו סביר וזאת בהתאם לעוצמה של הרעש.

-מהו הזמן בו מופיע הרעש, האם ביום או בלילה.

-מהו האזור שבו יש את הרעש. האם מדובר על אזור תעשייה או אזור מגורים.

-מהו משך זמן הרעש. לדוגמה, אם מדובר על אזור מגורים, אז רעש שעולה על 40 דציבלים למשך 30 דקות, יוגדר כרעש בלתי סביר.

בימים אלה, כאשר מתכננים פרויקטים של בנייה, מומלץ מאוד לקבל ייעוץ אקסוטי. כך יהיה אפשר להבטיח שהבנייה תבוצע בהתאם לרעשי הסביבה וכמו כן שהיא תעמוד בהצלחה בהוראות התקן. איש מקצוע שהוא יועץ אקוסטי, יכול לבחור את המיקום המתאים למבנה ובהתאם הוא גם יכול להעביר נתונים לבעלי המקצוע לגבי שימוש בחומרים וקירות אקוסטיים. כל אלה יעזרו לבודד את המבנה מרעשים.

למה כדאי להיעזר ביועץ אקוסטיקה?

לא משנה אם מדובר על בנייה פרטית או בנייה ציבורית, בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם יועץ אקוסטיקה. הוא ידאג לבצע בדיקה של הרעש הסביבתי שיש וידאג למקד את פרויקט הבנייה, כך שהוא יענה על הצרכים הקבועים בחוק. יועץ אקוסטיקה ייתן דגשים בכמה אופנים:

-הוא יאמר באיזה מקומות במבנה, יש לעשות שימוש בלוחות או קירות אקוסטיים.

-הוא ימליץ על חומרים בולעי רעש וכמו כן ימליץ היכן להשתמש בהם בחלל.

כמה מילים לסיכום…

אין ספק שאקוסטיקה היא חלק משמעותי מכל הקשור לתהליכי תכנון ובנייה. יש לספק מענה בבנייה, על כל הקשור לרעש סביבתי וכמו כן יש למדוד אותו עם כלים מקצועיים ובאופן הכי מדויק שניתן.