אפריל 21, 2024

כל מה שרציתם לדעת על גג פנל מבודד

אם יצא לכם להתעניין בבניה קלה, אנחנו בטוחים ששמעתם גם את צמד המילים "פנלים מבודדים". למעשה, מדובר על פנלים שמורכבים מ-2 שכבות של מתכת וביניהם נמצא חומר מבודד כמו, פוליסטרין, צמר סלעים או פוליאוריטן. גג פנל מבודד המורכב מפוליסטרין (המוכר גם בשם "קלקר), יעניק למבנה בידוד תרמי גבוה שיהיה שווה ערך לבטון בעובי 150 סנטימטרים. כמו כן, לחומר הזה יש תכונות שהופכות אותו לחומר בידוד מועדף והן: עמידות לשריפה, אינו רעיל וכמו כן יש לו את היכולת להתמודד עם שינויי מזג אוויר קיצוניים.

יתרונות השימוש בגג פנל מבודד

להלן יתרונות בניית גגות מפנלים מבודדים:

עלויות נוחות – מכיוון שמדובר על מוצר בהרכבה אישית, העלויות לא יהיו זהות וישתנו מלקוח אחד לאחר. כמו כן, העלויות גם יכולות להיות נמוכות יותר במידה ובחרתם בחומר מבודד כמו צמר סלעים.

הרכבה מהירה – לאחר שהסתיים שלב התכנון וההזמנה של גג יצאה לפועל, ייצור הגג במפעל יתחיל. כאשר מקבלים את המוצר, מקבלים מוצר מוגמר בצורתו המלאה והמושלמת. אין צורך בהרכבה בשטח אלא יש צורך רק בהתקנה מהירה ופשוטה.

בידוד מושלם – הבידוד נוצר ב-2 דרכים ומה הכוונה? תחילה יש בידוד תרמי וזאת על מנת לשמור על טמפרטורה נעימה בחללי המבנה ושנית על ידי בידוד רעשים וזה מאפשר לשמור על שקט בבית (גם אם בחוץ מתחוללת סופה).

תחזוקה מינימלית – גג מפנל מבודד לא דורש תחזוקה רבה וזאת בניגוד לגג רעפים, שכן דורש תחזוקה. כמו כן, מגג רעפים יכולות להיות דליפות של מים ומגג מפנל מבודד לא יהיו דליפות שכן הגגות הללו אטומים לגמרי.  -הזמנה אישית – הגג מיוצר בהתאם לצרכים שלכם. אתם יכולים לבחור את גודל הפנל ואת סוג החומר המבודד. הכל בהתאמה אישית לדרישות הלקוח.

גג פנל מבודד – פתרון אידיאלי לקירוי מבנים שונים

ניתן להשתמש בגג פנל מבודד על מנת לקרות מבנים כמו, מבני תעשייה, מבנים יבילים וכמובן מבני מגורים. גגות שעשויים מפנל מבודד מחליפים בהצלחה את הגגות המיושנים העשויים אסבסט. את הגגות אפשר לייצר בהתאם למידות של המבנה. כמו כן, אפשר גם לעצב אותם במגוון צורות.

בונים גג מפנל מבודד? הכירו את החומרים המבודדים

יש מספר סוגים של חומרים בהם:

פוליסטירן – יש לו עמידות גבוהה בפני איש והוא מתאים מאוד לקירוי של מבני ציבור וגם מבני מגורים

פוליסילבר – מדובר על חומר מבודד שהוא גרסה משופרת יותר של הפוליסטירן. הוא עשיר בגופרית וסיווג האש שלו גבוה יותר.

-פוליאוריתן מוקצף – מדובר על דבק נוזלי. לאחר שהוא מתקשה, הוא הופך להיות חומר שיכול לבודד חומר וקור.

צמר סלעים – מדובר על חומר שיש לו יכולת לבודד רעש וגם חום. כמו כן, הוא גם עמיד בפני אש. משתמשים בו לרוב במבני ציבור ומבני תעשייה.

מי מתקין גג פנל מבודד?

ההתקנה צריכה להיעשות על ידי בעלי מקצוע שיש להם ידע וניסיון בתחום. הקיבוע של הגג צריך להיות מבוצע בצורה בטיחותית. כך כאשר הותקן קיבוע לקורות התומכות, יהיה אפשר לספק כיסוי מושלם לכל מבנה.