מאי 2, 2024
איך לבחור עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין – מתי תצטרכו את שירותיו ואיך בוחרים אותו?

עסקת נדל"ן היא אחת העסקאות היקרות והמשמעותיות ביותר. על מנת שתוכלו לבצע את העסקה בראש שקט, הכנו עבורכם כתבה שתעזור לכם בבחירת עורך דין מקרקעין.

מתי תצטרכו להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין?

המקרים הנפוצים בהם מומלץ להיעזר בעורך דין מקרקעין הוא כאשר מוכרים דירה, כאשר רוכשים דירה מיד שנייה, כאשר קונים דירה חדשה מקבלן וכמובן גם בעסקאות תמ"א. אגב, לא כל מקרה שקשור לנדל"ן, דורש את מעורבותו של עורך דין מקרקעין. לדוגמה, אם מדובר על ירושה של נכס ועל הליכים משפטיים הקשורים לכך, יש עדיפות דווקא לפנות לעורך דין שיש לו התמחות בדיני משפחה. במסגרת תפקידו של עורך דין מקרקעין, יהיו עליו לדאוג לאינטרסים של הלקוח שלו בעסקה. הוא יבצע את כל הבדיקות הנדרשות. לדוגמה, הוא יבדוק את הבעלות על הקרקע, יבדוק אם יש הערות אזהרה על הקרקע, דמי היוון, שעבוד ועוד. כמו כן, במסגרת תפקידו, הוא גם ינהל משא ומתן על החוזה. ילווה את הלקוח מתחילת העסקה ועד סופה וכמובן גם במעמד החתימה.

נקודות שלא כדאי להתפשר עליהן, כאשר מדובר על בחירת עורך דין מקרקעין

להלן הנקודות:

-יש לבחור אך ורק בעורך דין שיש לו התמחות במקרקעין.

-אם עורך הדין ביקש מכם מחיר זול, כנראה שהוא מעדיף כמות על איכות. זה לא טוב מבחינתכם, שכן מדובר על עורך דין שלוקח המון תיקים אבל מצד שני, לא משקיע בהם את המינימום הנדרש. כך שלפעמים יכולים להיות מצבים שבהם הזול יהיה יקר.

-יש לשאול את עורך הדין כמה זמן הוא עוסק בתחום המקרקעין והכי חשוב – האם יצא לו לטפל במקרים דומים לשלכם.

אל תוותרו על הצעת מחיר

אם מצאתם עורך דין מקרקעין מומלץ, שיש לו מוניטין טוב וגם ניסיון, חשוב מאוד שתהיה גם שקיפות ביניכם. איך אפשר לייצר את השקיפות הזאת? באמצעות הצעת מחיר. היא תכלול פירוט של כל ההתחייבויות שלו כלפיכם.

כמה מילים על שכר הטרחה של עורך הדין

אין חוק מסודר שמגביל את השכר שעורך הדין יכול לגבות מכם. על כן, כאשר תעשו סקר שוק, אתם בוודאי תתקלו בכל מיני מחירים. קחו בחשבון שהמחיר מושפע מהמיקום של עורך הדין, המוניטין והניסיון שלו. מבחינת שכר הטרחה הוא נע בין 1 עד 1.5 אחוזים ממחיר העסקה.

המלצות על עורכי דין בתחום

ממש כמו בכל בחירה של עורך דין, מילת המפתח היא המלצות. עורך דין מקרקעין שנחשב לטוב, יהיה כזה שיעניק לכם יחס אישי, יסביר כל צעד שהוא עושה ויילחם בשבילכם על כל סעיף שיש בחוזה. הדרך הטובה ביותר להבטיח שהוא יהיה כזה, היא לבדוק שיש עליו המלצות וכמה שיותר.