מאי 10, 2024
רואה חשבון לעסק

כיצד לבחור נכון רואה חשבון לעסק?

רואה חשבון הוא איש מקצוע שכל עסק צריך. רואה חשבון אחראי על ניהול של תזרים ההוצאות וההכנסות של העסק. הוא מאוד חשוב לפעילות של העסק, הוא חייב להיות קשוב וגם מקצועי, הוא צריך להיות אחד שנותן מענה ועצה נכונה לכל מיני שאלות שצצות במהלך הפעילות השוטפת. אז כיצד לבחור נכון רואה חשבון לעסק? מיד נגלה את התשובה.

מה נותן רואה חשבון בתל אביב?

רואה חשבון בתל אביב נותן כל מיני שירותים, כמו ייעוץ, תכנון, התנהלות מול כל רשויות המס, הכנה של הדו"חות השנתיים והתקופתיים, ניתוח של דו"חות כספיים, ליווי וייעוץ שוטפים. השירותים משתנים בין רואי החשבון השונים, אך בתמונה הכוללת, אלה השירותים הנפוצים.

מה צריך לבדוק לפני שבוחרים רואה חשבון?

לפני שאתם בוחרים רואה חשבון, כדאי לכם לבדוק כמה וכמה דברים-

  1. קודם כל, כדאי לדבר עם לקוחות קיימים, לברר עליו פרטים באינטרנט, לברר אם יש עליו חוות דעת, והכי חשוב, אל תמהרו לסגור עסקה עם רואה החשבון הראשון שאליו הופניתם.
  2. בקשו פגישה פנים אל פנים. אתם הולכים לעבוד עם איש המקצוע הזה צמוד, לכן חשוב שתיפגשו ותראו אם יש ביניכם כימיה. אתם צריכים לראות אם אתם יכולים לסמוך עליו שינהל לכם את העניינים בצורה הכי טובה שאפשר.

על מה אתם חייבים להקפיד בעת בחירה של רואה חשבון?

לאחר שבדקתם את הדברים הנ"ל, אתם צריכים להקפיד שרואה החשבון ידריך אתכם פיננסית. רואה חשבון שהוא מספיק מקצועי, לא יהיה מופקד רק על הניהול של החשבונות שלכם בצורה שוטפת, אלא גם ינהל את התכנון פיננסי הנכון של העסק שלכם. צריך שיהיה לו מספיק ידע, כדי שיוכל להנחות אתכם כלכלית. נוסף על כך, צריך לשים דגש על הנושא של תכנון המס. זה נושא שחייב להתבצע בהתאם לחוק. רק רואה חשבון טוב, יוכל לתת לכם הנחיה לגבי הוצאות שיכולות להיחשב הוצאות מוכרות, והוא גם ינחה אתכם איך תוכלו לקבל את הכסף בצורה הכי טובה ונוחה. כמו כן, רואה החשבון צריך לסייע לכם לתכנן קדימה. במרבית מהעסקים, במיוחד אלה הקטנים שהם שורדים מחודש לחודש והם אינם יודעים מה יהיה בטווח הארוך. נכון שלפעמים יותר קל להתעסק רק בהכנסה החודשית, אך צריך להבין שבלי תכנון לטווח הארוך, יהיה קשה להצליח. כל עסק עובר חודשים יותר טובים שההכנסה בהם היא בהתאם למה שצפו וחודשים שהם פחות טובים. פרט שחשוב לזכור הוא שחודשים הטובים לאו דווקא מעידים על צמיחה והצלחה וחודשים רעים לאו דווקא סימן לכישלון. רואה חשבון יבחן את נתוני העסק שלכם לטווח הארוך, ישווה אותם לנתונים שהיו בשנים הקודמות והוא בעצם יעזור לכם להבין המצב של העסק שלכם בצורה טובה.