אפריל 25, 2024
בדים

המדריך המלא לסוגי בדים

אין ספק שכאשר מדובר על בדים, מדובר על עולם ומלואו. לכל בד יש את המאפיינים שלו, הצבעים, המרקמים והשימושים שלו. במידה ואתם רוצים לתפור ולא חשוב אם במסגרת תחביב או מקצוע, עליכם קודם להכיר את הבדים השונים ולדעת איזה בד יתאים לאיזה פרויקט.

בכתבה הבאה, תוכלו למצוא מידע רלוונטי וגם שימושי לגבי בדים פופולאריים, בהם עושים שימוש מקצועי בכל מיני מתפרות בדים.

כמה מילים על בד ג'רסי

מדובר על בד שעשוי מסיבים סינתטיים, כותנה וצמר. בד ג'רסי נחשב לבד נעים ורך ובעל יכולת מתיחה. הוא מגיע בטווח גדול של עוביים לבחירה. הבד לא נחשב כבד נצמד במיוחד ועל כן הוא יכול להתאים למבני גוף שונים. לא קשה לעבוד איתו והוא יתאים מאוד גם למי שרק מתחיל לתפור.

כמה מילים על בד קטיפה

מדובר על בד שיש לו מרקם נעים וגם עדין. זהו בד ארוג שיש לו מראה מבריק.
בד קטיפה נחשב לבד יקר וכמו כן לא פשוט לעבוד איתו ועל כן הוא לא יתאים לתופרים מתחילים.

כמה מילים על בד ויסקוזה

מדובר על בד שהוא סיב חצי מלאכותי. למעשה, מייצרים אותו מתאית שנמצאת בכותנה. הוא מזכיר מאוד את בד המשי והוא רך ונעים וגם נחשב לבד נושם. הוא מתאים מאוד לבגדי קיץ. מדובר על בד זול וגם כזה שלא קשה לעבוד איתו. לכן הוא יתאים גם לתופרים מתחילים.

כמה מילים על בד לייקרה

זהו בד שעשוי מסיב סינתטי. משתמשים בו בעיקר עבור ייצור של בגדי ספורט ובגדי ים.
אגב, בגלל שהבד נצמד אל הגוף ומבליט את האזורים עליהם הוא יושב, חשוב לציין שהוא לא יתאים לכל בגד או גזרה.

כמה מילים על בד סאטן

מדובר על בד שמורכב מכל מיני בדים כמו, ויסקוזה או כותנה ובחלק מהמקרים גם מוסיפים לו סיבים סינתטיים כמו פוליאסטר. עושים בו שימוש לייצור בגדים לאירועים. לדוגמה, שמלות ערב, בגדים מחויטים וכו'. הוא מבריק וגם נעים מאוד למגע. כמו כן, הוא מאוד נוח על הגוף.

כמה מילים על בד פשתן

מדובר על בד שעשוי מצמח הפשתן. הוא עמיד וחזק ונחשב לבד באיכות גבוהה. הוא נוח מאוד לעבודה והוא יכול להתאים להרבה פרוייקטים.

כמה מילים על בד כותנה

מדובר על בד שמקורו בצמח הכותנה. לאחר שמעבדים אותו, הוא הופך לבד נושים, רך וגם קל לתפירה. באמצעות בד כותנה, אפשר לייצר לא רק בגדים, אלא גם פריטי טקסטיל שונים.

כמה מילים על בד פוליאסטר

מדובר על בד שעשוי סיב סינתטי. ממש כמו בד הכותנה, גם בבד הזה משתמשים לייצור של בגדים. הוא עמיד, לא סופג כתמים ולא זקוק לגיהוץ. עלותו יחסית זולה ולא קשה לעבוד איתו. בניגוד לבדים אחרים, מדובר על בד שהוא פחות נושים ומחמם.