מאי 5, 2024
דשא סינטטי למכירה

דשא סינטטי למכירה

דשא מלאכותי, המכונה גם דשא סינטטי, הפך בשנים האחרונות לאפשרות גינון פופולרית יותר ויותר. עם המראה הירוק השופע ודרישות התחזוקה הנמוכות שלו, הוא מציע חלופה אטרקטיבית לדשא טבעי. עם זאת, כמו לכל דבר, לדשא מלאכותי יש את היתרונות והחסרונות שלו.

בכתבה הבאה נעמיק ביתרונות ובחסרונות של דשא מלאכותי כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת האם זו הבחירה הנכונה עבור המרחב החיצוני שלכם.

יתרונות של דשא סינטטי

תחזוקה נמוכה: אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של דשא מלאכותי הוא דרישות התחזוקה המינימליות שלו. שלא כמו דשא טבעי, הוא אינו זקוק לכיסוח, השקיה או דישון. זה הופך אותו לבחירה מצוינת עבור בעלי בתים המעוניינים לחסוך זמן ולהפחית את עלויות הטיפול בדשא.

ירוק כל השנה: דשא מלאכותי נשאר ירוק ותוסס לאורך כל השנה, ללא קשר לתנאי מזג האוויר.
הוא יכול לעמוד בחום קיצוני, קור וגשם כבד, מה שמבטיח מראה ירוק ושופע בכל עונות השנה.

חיסכון במים: דשא מלאכותי יכול להיות בחירה ידידותית לסביבה. הוא לא דורש השקיה ועוזר לשמור על משאבי המים.

עמידות: דשא סינטטי נועד לעמוד בתנועה כבדה, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור אזורים בשימוש רב כמו מגרשי ספורט ומגרשי משחקים. הוא לא יישחק או יפתח כתמים או קרחות כמו שדשא טבעי מפתח.

ללא חומרי הדברה או קוטלי עשבים: שמירה על דשא טבעי כרוכה לעיתים קרובות בשימוש בחומרי הדברה ובקוטלי עשבים כדי להדביר מזיקים ועשבים שוטים. דשא מלאכותי מבטל את הצורך בכימיקלים אלו, ותורם לסביבה בטוחה יותר.

ידידותי לאלרגיה: עבור אנשים עם אלרגיות לדשא, דשא מלאכותי יכול לספק הקלה. הוא מפחית את הסבירות לתגובות אלרגיות.

רבגוניות: ניתן להתקין דשא מלאכותי בחללים חיצוניים שונים, ממדשאות וגינות ועד גגות ומרפסות. הרבגוניות שלו מאפשרת לבעלי בתים להפוך כמעט כל אזור לנווה מדבר ירוק.

ידידותי לחיות מחמד: דשא סינטטי קל לניקוי ועמיד בפני פסולת חיות מחמד, מה שהופך אותו לאופציה ידידותית לחיות מחמד. הוא גם מונע מחיות מחמד לחפור את הדשא.

חסרונות של דשא מלאכותי

עלות ראשונית: העלות המקדימה של התקנת דשא מלאכותי יכולה להיות משמעותית. זה כולל את עלות החומרים, העבודה וכל הכנת הקרקע הדרושה. עם זאת, לאורך זמן, החיסכון בתחזוקה ובעלויות המים ניתן לקזז את ההשקעה הראשונית הזו.

שימור חום: דשא מלאכותי יכול להתחמם באור שמש ישיר, מה שהופך אותו לא נוח ללכת או לשחק בו במהלך ימי הקיץ הלוהטים.

השפעה סביבתית: בעוד דשא מלאכותי חוסך מים, יש לו חסרונות סביבתיים. רוב הדשא הסינטטי עשוי מחומרים שאינם מתכלים כמו פלסטיק וגומי.

מראה מלאכותי: למרות התקדמות הטכנולוגיה, לדשא מלאכותי יכול לפעמים להיות מראה לא טבעי. יש אנשים שמעדיפים את המראה והתחושה של דשא טבעי שהינו בעל מרקם וריח ייחודיים.

דרישות תחזוקה: בעוד שדשא מלאכותי דורש פחות תחזוקה מדשא טבעי, הוא אינו נטול תחזוקה לחלוטין. הוא עשוי להזדקק לניקוי מדי פעם, כדי לשמור על המראה שלו ותיקונים אם ניזוק.

מורכבות ההתקנה: התקנה נכונה היא קריטית לאריכות החיים והביצועים של דשא מלאכותי. זה כרוך בדרך כלל בהסרת דשא קיים, יישור הקרקע והתקנת מערכות ניקוז. התקנה לא נכונה עלולה להוביל לבעיות כמו בריכה של מים או משטחים לא אחידים.

מגוון ביולוגי מוגבל: מדשאות דשא טבעיות תומכות במגוון הביולוגי על ידי מתן בית גידול לחרקים ובעלי חיים קטנים. דשא מלאכותי, בהיותו משטח מלאכותי, אינו תורם למערכות אקולוגיות מקומיות באותו אופן.

דשא סינטטי למכירה – פירוט עלויות

עלות התקנת דשא מלאכותי עשויה להשתנות במידה רבה בהתאם למספר גורמים, לרבות סוג ואיכות הדשא המלאכותי, גודל השטח לכיסוי, עלויות העבודה וכל חומר או הכנה נוספים הנדרשים. להלן פירוט של גורמים אלה כדי לתת לכם הבנה טובה יותר של כמה התקנת דשא מלאכותי עשויה לעלות.

1. סוג ואיכות של דשא מלאכותי:

עלות הדשא המלאכותי תלויה בעיקר באיכות ובסוג הדשא שתבחרו. דשא מלאכותי איכותי יותר נוטה להיות יקר יותר אך מציע מראה טבעי יותר ועמידות טובה יותר. אפשרויות זולות יותר עשויות להיות בעלות מראה סינטטי יותר ואורך חיים קצר יותר.

2. גודל השטח:

גודל השטח אותו תרצו לכסות בדשא מלאכותי הוא גורם משמעותי בקביעת העלות. שטחים גדולים יותר ידרשו יותר חומרים ועבודה, מה שמטבע הדברים מגדיל את העלות הכוללת.

3. עלויות עבודה:

עלויות העבודה עבור התקנת דשא מלאכותי עשויות להשתנות בהתאם למיקומכם ולמורכבות העבודה. אם ההתקנה דורשת הכנה מקיפה של הקרקע, היא עשויה להיות עתירת עבודה, וכתוצאה מכך גם יקרה יותר.

4. חומרים וציוד נוספים:

במקרים מסוימים, ייתכן שתזדקקו לחומרים נוספים כגון חומרי מילוי כמו חול סיליקה או כדורי גומי. חומרים נוספים אלה יוסיפו לעלות הכוללת.

5. הכנת הקרקע:

הכנה נכונה של הקרקע חיונית להתקנת דשא מלאכותי מוצלחת. אם הקרקע הקיימת אינה אחידה או דורשת דירוג משמעותי, הדבר יעלה את העלות שכן היא כרוכה בעבודה נוספת ואולי בשימוש במכונות כבדות.

6. שיקולי ניקוז:

אם באזור שלכם יש ניקוז לקוי, ייתכן שתצטרכו להשקיע בפתרונות ניקוז כמו מערכת ניקוז תת-קרקעית, מה שיכול להוסיף לעלות הכוללת.

7. עלויות תחזוקה:

למרות שאין קשר ישיר לעלות ההתקנה, חיוני לקחת בחשבון עלויות תחזוקה ארוכות טווח כאשר מתקצבים דשא מלאכותי. למרות שדשא מלאכותי דורש פחות תחזוקה מדשא טבעי, ייתכן שעדיין תצטרכו לקחת בחשבון מדי פעם ניקוי, טיפוח ותיקונים.

כדי לספק הערכה גסה, עלויות התקנת דשא מלאכותי יכולות לנוע בין 175-200 שקלים למטר.
עלות זו כוללת בדרך כלל את החומרים, העבודה והכנת הקרקע הבסיסית. זכרו כי התקנות נרחבות או מורכבות יותר, כגון אלו הכוללות שטחים גדולים או עיצובי גינון מורכבים, עלולות לחרוג מטווח זה.

כדי לקבל הצעת מחיר מדויקת לפרויקט הספציפי שלכם, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מקומיים בתחום הגינון או עם חברות התקנת דשא מלאכותי.

כמה מילים לסיכום…

דשא מלאכותי מציע מספר יתרונות, כולל תחזוקה נמוכה, ירוק לאורך כל השנה ושימור מים.
עם זאת, יש לזה גם חסרונות כמו עלויות ראשוניות, שימור חום פוטנציאלי ודאגות סביבתיות.
כאשר שוקלים דשא מלאכותי לחלל החיצוני, חיוני לשקול את היתרונות והחסרונות הללו מול הצרכים וההעדפות הספציפיות.

בסופו של דבר, ההתאמה של דשא מלאכותי תלויה במיקום, באקלים, בתקציב ובהעדפות האסתטיות שלך. לפני קבלת החלטה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הגינון שיוכלו לספק הדרכה מותאמת לנסיבות האישיות שלכם. על ידי הערכה קפדנית של היתרונות והחסרונות, אתם יכולים לקבוע אם דשא מלאכותי הוא הבחירה הנכונה עבור פרויקט הגינון שלכם וליהנות מחלל חיצוני יפהפה וללא טרחה במשך שנים רבות.