מאי 9, 2024
אף סתום תרופות סבתא

אף סתום תרופות סבתא – טיפים שכדאי להשתמש בהם

אף סתום יכול להיות מצב מתסכל. בין אם זה נובע מאלרגיות, הצטננות או סינוסיטיס, גודש באף עלול לשבש את שגרת היום ולהקשות על הנשימה בנוחות. למרבה המזל, ישנן מספר שיטות יעילות להקלה על גודש באף, שיכולות לסייע לכם לחזור להרגיש במיטבכם.

בכתבה הבאה, נחקור טיפים מעשיים להיפטר מאף סתום ולשיפור איכות החיים הכללית.

לחות, לחות, לחות

כאשר יש לחות בכמות מספקת, הריר במעברי האף נשאר נוזלי יותר, מה שמקל על הוצאתו.
הרבו בשתיית מים, תה צמחים ומרקים צלולים לאורך כל היום וכך תוכלו לשמור על לחות הגוף ועל מעברי האף.

שאיפת אדים

שאיפת אדים יכולה לספק הקלה מהירה במיוחד כאשר סובלים מגודש באף. הרתיחו מים ושפכו אותם לקערה, ואז הישענו על הקערה, מכסים את ראשכם במגבת כדי ללכוד את האדים.
נשמו עמוק כ-10-15 דקות. האדים החמים עוזרים לשחרר את הריר, ומספקים הקלה מיידית.

תרסיסים לאף

תרסיסים לאף זמינים ללא מרשם ויכולים להיות פתרון מעולה לאף סתום. תרסיסים אלו מכילים תמיסת מי מלח המעניקה לחות למעברי האף ומסייעת בניקוי הגודש. השתמשו בהם לפי ההנחיות ליעילות מירבית ושימו לב שהם ממקור טבעי.

קומפרסים חמים

הנחת קומפרסים חמים על האף יכולה לעזור להרגיע גודש ולהקל על אי נוחות. כל שעליכם לעשות הוא להשרות מטלית נקייה במים חמים, לסחוט אותה ולהניח אותה על האף והמצח למשך מספר דקות.

הרימו את ראשכם

שינה עם ראש מורם יכולה למנוע מליחה להתקבץ במעברי האף. השתמשו בכריות נוספות כדי להרים את ראשכם.

השתמשו במכשיר אדים

שימוש במכשיר אדים בחדר השינה יכול להוסיף לחות לאוויר ולהקל על הנשימה.

אוכל חריף

מזונות חריפים, כמו פלפל צ'ילי וחזרת, מכילים קפסאיצין, שיכול לעזור לפתוח את מעברי האף.
שלבו את המזונות הללו בארוחות שלכם כדי לסייע בניקוי הגודש באופן טבעי. עם זאת, שימו לב לסובלנות שלכם למאכלים חריפים, מכיוון שהם עלולים להיות אינטנסיביים מדי עבור אנשים מסוימים.

מנוחה ורגיעה

לבסוף, מנוחה חיונית להתאוששות מהירה מגודש באף. הגוף שלכם צריך זמן להחלים ולהילחם בגורם הבסיסי לגודש, בין אם זה הצטננות או אלרגיות. תישנו מספיק ותאפשרו לגוף שלכם להתאושש במלואו.

כמה מילים לסיכום…

אף סתום יכול להיות מטרד קל או מכשול גדול, תלוי בחומרתו. למרבה המזל, ישנן אסטרטגיות יעילות רבות בהן תוכלו להשתמש כדי להקל על גודש באף ולנשום בקלות רבה יותר.
החל מהידרציה ושאיפת אדים ועד תרסיסים מלוחים ועוד, יש אפשרויות לכל אחד.

זכרו שאם הגודש באף שלכם נמשך או מחמיר למרות שניסיתם את כל מה שהוזכר לעיל, חיוני להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות. גודש כרוני יכול להיות סימן למצב רפואי בסיסי הדורש טיפול ספציפי. עם זאת, ברוב המקרים, העצות הללו להיפטר מאף סתום יכולות לספק הקלה משמעותית ולעזור לכם לחזור לשגרת היומיום שלכם בקלות.