אפריל 23, 2024
הסרת קעקועים בלייזר

שאלות מרכזיות בנושא הסרת קעקועים

הסרת קעקועים הייתה פעם פרוצדורה ניתוחית מורכבת. על אף שפתרון זה עדיין קיים, קמו לו לא מעט מתחרים בשוק. הטוב שבהם הוא האפשרות להסיר באמצעות לייזר. מדוע הוא הכי טוב? משום שהוא היחיד שמגיע ללא תופעות לוואי, עם הרגשת כאב מינימלית והקעקוע מוסר לחלוטין וללא צלקות או סימני צריבה.

כיצד לייזר יכול למחוק קעקוע?

קעקוע זה למעשה ציור על עור האדם, וציור כפי שידוע מורכב מצבעים. כשם שלא ניתן למחוק עט אלא בנוזל מחיקה מותאם, לא ניתן למחוק קעקוע שהוא לא חינה (שמשולה לכתיבה בעיפרון ועל כן ניתנת למחיקה בגירוד פשוט). מהו אותו נוזל מחיקה אקוויוולנטי כשמדובר בקעקוע עט קבוע על הגוף? קרן לייזר. מדוע? משום שלייזר זה למעשה אורך גל, וצבע זה אותו אורך גל בדיוק. בעת הסרת קעקועים, כאשר אורך גל לייזר שנראה כמו הצבע שיש לכם על הקעקוע, פוגש אותו על הגוף התוצאה היא נטרול של אותו גוון והשארת מה שמתחתיו, העור שלכם.

האם ההסרה מתרחשת מיד עם מגע קרן הלייזר על גבי הקעקוע?

לא. מדובר בתהליך. זוהי פרוצדורה שאורכת 5-18 מפגשים, התלויים באורך הקעקוע, כמות הצבעים שיש לו וכמובן בגודלו הפיזי. כל מטופל ייבחן על פי הקעקוע או הקעקועים שיש לו ולפיכך תגובש תוכנית כוללת עם מספר מפגשים שמטרתם הסרת קעקועים מוחלטת.

כיצד מרגישים כאשר מטופלים בלייזר הסרת קעקועים?

עקצוץ קל מאד. במקור, קרן לייזר שבאה במגע מסוג זה עלולה לגרום ליותר מאותו עקצוץ ולכן מורחים חומר הגנה מכאבים לפני שנכנסים לטיפול. העקצוץ אינו כואב ויש המגדירים אותו אפילו רך למגע, אבל זה מיחוש שחשוב שתכירו כי הוא קיים.

האם הטיפול גורם לתופעות לוואי שלא קשורות למראה חיצוני וצלקות כמו סרטן או התקפי לב?

לא. פרוצדורת הסרת קעקועים נבחנה במכוני תקנים מובילים בעולם וקיבלה את אישורם, כולל כאן בישראל במשרד הבריאות. היא אינה מסרטנת ואינה יוצרת בעיות קרדיולוגיות מכל סוג. מדובר על טיפול 100% בטוח אותו צורכים מאות ישראלים מדי שנה.

מה ניתן לומר על אחוזי ההצלחה של הטיפול?

אחוזים גבוהים עם ניבויים מדויקים ממש ברוב המקרים. כאשר אנשי מרפאת הסרת קעקועים נפגשים עם מטופל ומנבאים על הצלחת הטיפול ומספר המפגשים, לרוב המוחלט ממש – במפגש האחרון הקעקוע כבר לא קיים ובחלק לא קטן של המקרים אפילו לפני כן.

מה עלינו לעשות בשביל להימצא בקרב אותו אחוז מצליחנים בתהליך ההסרה בסיכוי גבוה?

עליכם להגיע לכל מפגש שנקבע לכם ואם אינכם יכולים, יש להשלים אותו בתאריך יעד קרוב ככל הניתן. כמו כן, חשוב להישמע להנחיות המטפלים על מנת שהלייזר ישפיע בצורה הטובה ביותר. באופן זה תוכלו לצאת מהקעקוע שלכם במהירות וביעילות כפי שנאמרו לכם בכניסה לתוכנית.