אפריל 25, 2024
אמצעים לדיווח נוכחות

אמצעי דיווח נוכחות לזיהוי העובדים

על פי סעיף 25 לחוק שעות עבודה ומנוחה, יש חובה על כל מעסיק לבצע רישום בדבר שעות העבודה של העובדים המועסקים במקום העבודה. הרישום יכול להיות מבוצע על ידי אמצעים אלקטרוניים, דיגיטליים או מכניים. הרישום יבוצע מדי יום.

אמצעי מס' 1 – שעון נוכחות טביעת אצבע

מדובר על שעון ביומטרי. הוא מאפשר זיהוי של עובדים על פי טביעת אצבע. מדובר על אחד משעוני הנוכחות המשוכללים ביותר. כאשר השעון מזהה את טביעת האצבע של העובד, הוא מאשר את כניסתו למקום העבודה וכמו כן מאפשר לו להחתים את שעות העבודה שלו. שעון נוכחות טביעת אצבע כולל בתוכו גם כמה יתרונות בולטים כמו: זיהוי פשוט וגם מהיר, מעקב מדויק אחר שעות העובדים, התאמה לכל סוגי הארגונים, החברות והעסקים, חסינות גבוהה בפני זיופים, חוסך את הצורך בכרטיס פיזי.

אמצעי מס' 2 – כרטיס מגנטי

כל עובד במקום העבודה מקבל כרטיס מגנטי. כל מה שיש שעליו לעשות הוא להצמיד את הכרטיס המגנטי לשעון הנוכחות. השעון יזהה את הקוד ששמור בתוך הכרטיס המגנטי ויאשר את כניסתו של העובד. יש יתרון בולט לאמצעי זה, שכן הקורא תמיד יצליח לזהות את הקריאה וכל זאת תודות להצמדת הכרטיס המגנטי לשעון. מנגד, יש גם חסרון והוא שהעובדים יכולים להעביר אחד לשני את הכרטיס ולבצע החתמה.

אמצעי מס' 3 – חיוג טלפוני ובחירת סוג הדיווח

כאשר העובדים לא נמצאים במקום אחד מרוכז, אלא עובדים במספר אתרים, לא משתלם להתקין שעון נוכחות. במקום שעון, אפשר לחייג למספר טלפון ולבחור את סוג הדיווח הרצוי. זה יכול להיות כניסה, יציאה, חופש, מחלה וכו'. הבחירה בסוג הדיווח נעשית באמצעות מענה קולי והקלדה על מקשי הטלפון הנדרשים לפעולה. יש מענה קולי בכל מיני שפות בהן, עברית, ערבית, רוסית, אנגלית ועוד. אין ספק שמדובר על פתרון יעיל וטוב.

אמצעי מס' 4  – אפליקציה

במידה והעובדים לא נמצאים במקום העבודה, אלא מסתובבים בשטח, אז יהיה יעיל יותר להשתמש באפליקציה. העובד מוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות והדיווח מגיע ישירות לתוכנת הנוכחות.

אמצעי מס' 5 – דיווח אינטרנטי

העובדים יכולים לדווח באמצעות כניסה לאתר אינטרנט ייעודי. כל מה שהם צריכים לעשות הוא להזדהות באמצעות הזנת שם משתמש וסיסמא. לאחר מכן, הם מדווחים שעת כניסה ושעת יציאה. השיטה הזו לא מומלצת כל כך וזאת משום שעל העובד לזכור להיכנס לאתר ולבצע את הדיווח.

איפה מומלץ לרכוש פתרונות נוכחות?

בארץ פועלות מספר חברות המספקות פתרונות מתקדמים בכל הקשור לדיווח נוכחות. בדקו על החברות המלצות, דירוג, שנות ניסיון בתחום ובררו מהו המחיר המבוקש. כאשר יש בידיכם את כל המידע הרלוונטי, תוכלו לבחור להתקשר עם אחת החברות. שיהיה בהצלחה!