אפריל 24, 2024
ביטוח בריאות לעובדים זרים

ביטוח בריאות לעובדים זרים

ישראלים רבים, שוכרים את שרותיהם של עובדים זרים באופן חוקי, בין אם באמצעות חברה מוסדרת ובין אם זה באופן עצמאי. כל עוד בחרתם להסתייע בעובד זר, עליכם לקחת בחשבון כי לעובד הזר זכויות רבות על פי חוק, שאת מרביתן אתם נדרשים למלא (לכל אורך הדרך) וביניהם תשלום עבור ביטוח בריאות באחד מקופות החולים (על פי רוב תהיה זו אותה הקופה בה מבוטח הסיעודי), תשלום עבור ביטוח לאומי, ביטוח בריאות ועוד.

נשאלת השאלה על ידי רבים, על מי חלה החובה לשלם ביטוח עובדים זרים, האם החברה המספקת את שרותיהם של העובדים הזרים היא שעתידה לשלם ביטוחים אלו, או שמא המטופל עצמו חייב לשאת בנטל. כדי לעשות לכם סדר בנקודה זו, וכדי למנוע מכם לעבור על החוק נכתב מאמר זה.

מי מבטח את העובדים הזרים

אתם המעסיקים של העובד הזר ועל כן עליכם לבטח את העובד הזר בביטוח בריאות בסיסי. שימו לב, כי גם אם העובד אותו אתם מעסיקים שוהה בארץ באופן לא חוקי, חלה עליכם החובה להעניק לו ביטוח בריאות בסיסי לכל הפחות. משום שהעובדים הזרים אינם תושבי המדינה, לא מגיע להם ביטוח בריאות ממלכתי ועל כן על המעסיק (אתם) לרכוש עבורו ביטוח בריאות מאחת חברות הביטוח הפרטיות. התשלום בעבור הביטוח יהיה מכיסכם הפרטי ולא תקבלו בעבורו החזר משום גוף ציבורי או פרטי. על הביטוח אותו אתם רוכשים לעמוד בתנאי צו העובדים הזרים.

שימו לב כי רכישת הביטוח היא חשובה לאין שיעור, משום שהעובד שמצוי באחריותכם המלאה, יהיה זכאי לטיפולים רבים, לעיתים מצילי חיים. אין ספק כי אתם מחוייבים לרכוש ביטוח בסיסי אך אם תרצו, ורק אם תרצו, אתם יכולים להרחיב לעובד הזר את הפוליסה ולכלול בתוכה טיפולים רפואיים וביניהם כל הקשור ללידה, שירותים פסיכולוגים, בדיקות גנטיות, שירותי סיעוד טיפולי פוריות ועוד.

טיפ – שימו לב כי בה בעת שאתם פונים לרכוש פוליסת ביטוח לעובד שאת שרותיו שכרתם, עליכם לוודא כי המבטח מחזיק ברישיון בתוקף להעניק לכם ביטוח בריאות לעובדים זרים וכי הביטוח הונפק על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר, אחרת אל תרכשו פוליסה.  

כמה מילים לסיכום…

פוליסת ביטוח לעובד הזר מחויב לרכוש כל מעסיק. גם אם הגעתם אל העובד הזר דרך חברה מוכרת בתחום, המחויבות היא שלכם ולא של החברה, דרכה שכרתם את שרותיו של העובד הזר – לעיתים החברה תשלם בעצמה בעבור הביטוח אך בסיום העסקה היא תדרוש מכם את העלות.