מאי 2, 2024
איך בוחרים עורך דין דיני עבודה

איך בוחרים עורך דין דיני עבודה?

במידה ואתם זקוקים לשירותיו של עורך דין המומחה בתחום דיני עבודה, אבל אינכם יודעים כיצד לבחור אותו בהצלחה, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם.

באיזה נושאים מתמחה עורך דין דיני עבודה?

במסגרת תחום התמחותו, הוא עוסק בכל החובות  וגם הזכויות, שחלים לא רק על המעסיק אלא גם על העובד. כמו כן, יש לו ידע בתחומים כמו, הסדרת יחסי עובד ומעביד, הסכמים קיבוציים ואישיים לעובדים, ייצוג מעסיקים, ייצוג חברות וארגונים ועוד. כאשר אתם מתחילים את החיפוש אחר עורך דין דיני עבודה, חשוב מאוד שתוודאו שהוא אכן מתמחה בסוגיה הספציפית, בגינה אתם מבקשים ייצוג או ייעוץ. כך תוכלו להבטיח שני דברים חשובים שהם, טיפול מקצועי וטוב וגם תוכלו להבטיח שהוא אכן ייצג את האינטרסים שלכם בצורה הטובה ביותר.

באיזה סוגיות מתמחה עורך דין דיני עבודה?

להלן חלק מהסוגיות הבולטות:

הוצאות נסיעה, זכויות עובדים לחופשות שנתיות, תנאי תשלום ושכר, תשלום עבור ימי מחלה ודמי הבראה לעובד, הטרדה מינית במקום העבודה, פיצוי פיטורין וסיום יחסי עובד, הרעת תנאים במקום העבודה, שכר עבודה והלנת שכר, חילופי מעסיקים, זכויות קבלן, זכויות עצמאי, פרילנס ועובד כוח אדם, זכויות בני נוער, זכויות עובדים זרים, ביטוחים פנסיוניים, הסכמי סודיות, זכויות נשים בהריון, תגמולים והטבות לעובדים ועוד.

איך תוכלו למצוא עורך דין מתאים?

על מנת שיהיה אפשר למצוא איש מקצוע מתאים ובפרט כאשר מדובר על איש מקצוע כמו עורך דין, יש להיעזר בכמה שיותר המלצות. אלו יכולות להיות המלצות שתקבלו מקולגות או חברים שנעזרו בעורך דין שיש לו התמחות בדיני עבודה ואלו יכולות להיות המלצות שתקראו ברשת. אפשר למצוא אותן בכרטיסי העסק של עורכי הדין המופיעים בגוגל ואפשר גם לשאול לגבי המלצות בקבוצות רלוונטיות ברשת הפייסבוק. כמו כן, אפשר גם לקרוא המלצות באתרי האינטרנט של עורכי הדין.

מה עושים לפני שמתאמים פגישה ראשונית עם עורך הדין?

להלן מספר נושאים שיש לבחון, לפני שמתקשרים לתאם פגישה עם עורך הדין והם:

-בדקו מהו תחום ההתמחות של המשרד והאם יש לו ניסיון עם נושאים דומים לשלכם.

-בדקו מהו הוותק של המשרד ושל עורכי הדין המועסקים בו.

-בדקו איזה תקדימים הצליח המשרד להשיג לאורך כל השנים בהן הוא פעיל.

כמה מילים על ההתנהלות מול עורך הדין שתבחרו

לא מספיק שיש המלצות וגם תעודות, שכן האינטראקציה שלכם מול עורך הדין צריכה להיות נעימה, פתוחה וגם נינוחה. עליכם להרגיש בנוח עימו, לראות שאכן יש לכם כימיה מעולה איתו וכמובן להרגיש שהוא קשוב לכם. גם נושא הזמינות לא פחות חשוב. עורך הדין צריך להיות זמין עבורכם. הכי טוב יהיה לקבוע פגישה ראשונית עם עורך הדין וכך לבחון את ההתנהלות וגם את האווירה והיחס שלו.