אפריל 25, 2024
מטבחים מעוצבים

איך בוחרים מטבח?

בכתבה הבאה, תוכלו לקרוא את כל המידע הרלוונטי הדרוש לבניית מטבח חדש.
הכתבה בשיתוף עם דא קוצ'ינה המתמחה בעיצוב מטבחים יוקרתיים בהתאמה אישית.

לפני שמקבלים החלטה, מכירים את מגוון האפשרויות

מומלץ מאוד להגיע לחנויות המתמחות ולהתרשם מהמטבחים המוצעים. יש מטבחים בכל מיני סגנונות בהם, הסגנון הכפרי, המודרני, היי טקי ועוד. בדקו לאיזה סגנון מטבח אתם הכי מתחברים.

תכננו את התקציב

עליכם להחליט מהו התקציב הכולל שתרצו להוציא עבור המטבח החדש. קחו בחשבון את מחירי ארונות המטבח והפרזולים, את מחיר השיש, הקרמיקה, הפירוק של המטבח הישן, החלפת הריצוף ועוד. מניסיון שלנו, סביר להניח שתחרגו מהתקציב שהגדרתם וזאת משום שלא נלקחות הוצאות נלוות למטבח עצמו. מה הכוונה? הוצאות כמו, רכישה של מכשירי חשמל חדשים.

תכנון המטבח

תהליך התכנון מתמקד ב-3 חלקים עיקריים. החלק הראשון שייך להגדרת הבסיס של המטבח. עליכם למדוד את גודל המטבח ולהחליט איפה תמקמו את הכיריים, הכיור והמקרר. כמו כן, בחלק זה, עליכם גם לתכנן את מיקום הארונות ומיקום אביזרי החשמל וגם יש להחליט לגבי הגובה של השיש. בחלק השני, יש להתייחס לנושא האחסון וגם לפרזול וכמו כן למיקום של המגירות ולמספרן. תהיה גם התייחסות למתקני רשת, למדפים נשלפים וכמובן גם לתנור ולמדיח (האם התנור יהיה בילט אין או תנור עומד והאם המדיח יהיה גלוי או מוסתר). בחלק השלישי והאחרון, תצטרכו לגבש החלטה לגבי העיצוב החיצוני. העיצוב כמובן מתייחס לחזית של הארונות. זו יכולה להיות חזית של עץ טבעי,

פורמייקה, ציפוי אלומיניום וחומרים נוספים אחרים. כמובן שהבחירה בחזית, תהיה בהתאם לסגנון וגם לתקציב שהגדרתם. חשוב לציין שהעיצוב החיצוני הוא משמעותי והוא גם ישפיע על עיצוב אמצעי התאורה שיש במטבח, סוג השיש והקרמיקה.

הצעות מחיר

כאשר יש לכם כיוון ואתם יודעים מה אתם רוצים מהמטבח החדש שיהיה לכם, תוכלו להמשיך לשלב הצעות המחיר. עליכם לקחת לפחות 3 הצעות מחיר. שימו לב, סביר להניח שיהיו פערים משמעותיים וגדולים בין הצעה אחת לאחרת. אל תתרגשו מזה.

החלטה

השלב הכי קשה. כאן יהיה עליכם לבחור איזה מטבח תרצו מתוך מגוון המטבחים שראיתם וכמו כן יהיה עליכם להחליט מאיזה יצרן לרכוש אותו.

הכנת התשתית בבית

אם יש לכם כבר מטבח ואתם מחליפים אותו באחד חדש, אז קחו בחשבון שעליכם להביא בעל מקצוע שיפרק אותו. כמו כן, עליכם גם לדאוג לנקודות אינסטלציה וחשמל, שיהיו בהתאם לתכנית של המטבח החדש שבחרתם. אם אתם מחליפים גם את הריצוף, עשו זאת בשלב הכנת התשתיות.
על מנת להכין כראוי את כל התשתיות, תצטרכו להיעזר בשלושה בעלי מקצוע בהם, אינסטלטור, חשמלאי ורצף. גם כאן, מומלץ לקחת הצעות מחיר מפורטות ולהיערך לעלויות הנדרשות.

מדידות סופיות וייצור המטבח

כאשר סיימתם להכין את התשתית, יש לקחת מידות סופיות ומדויקות לצורך ייצור המטבח.
מומלץ שאת המדידות, יבצע איש מקצוע מטעם חברת המטבחים שבחרתם.

הרכבת המטבח

מדובר על שלב שדורש מקצועיות וגם דיוק. יש לוודא שהקבלן שמתקין את המטבח, עושה עבודת הרכבה טובה ומקצועית. בדקו עם יצרני המטבחים, מיהם קבלני המשנה איתם הם עובדים והאם הם מומלצים.

שיש וקרמיקה

כאשר הסתיימה עבודת ההרכבה של הארונות, יהיה אפשר למקם את השיש במקום המיועד לו וכמו כן  גם יהיה אפשר להדביק את אריחי הקרמיקה.

חיבור תשתיות ואביזרים

השלב האחרון בהרכבת המטבח, הוא קיבוע של אביזרי התאורה שנבחרו, חיבור המדיח לצנרת  והתקנת הברזים.