יולי 21, 2024
עוגה עם קורנפלור

תחליף לקורנפלור באפייה

קורנפלור, הידוע גם כעמילן תירס באזורים מסוימים, הוא מרכיב נפוץ באפייה ובבישול. הוא משמש לעתים קרובות כחומר עיבוי במתכונים לרטבים, מרקים ופודינגים. בנוסף, קורנפלור משמש גם באפייה. הוא מעניק מרקם רך למאפים שונים כמו עוגות גבינה, עוגות שוקולד ועוד. עם זאת, ישנם מצבים שבהם ייתכן שתזדקקו לתחליף לקורנפלור בגלל הגבלות תזונתיות, אלרגיות או כי פשוט אין לכם אותו במזווה. למרבה המזל, יש מספר חלופות שיכולות לשמש כתחליפים יעילים לקורנפלור.

קמח לכל מטרה:

קמח לכל מטרה הוא התחליף הזמין והנפוץ ביותר לקורנפלור. לאפייה מחליפים את הקורנפלור בכמות שווה של קמח לכל מטרה. זכרו שקמח לכל מטרה עשוי להוסיף טעם ומרקם מעט שונים למנות שתכינו בהשוואה לקורנפלור, אבל הוא יעבוד היטב ברוב המתכונים.

עמילן תפוחי אדמה:

עמילן תפוחי אדמה הוא אופציה נטולת גלוטן שעובדת היטב כחומר מסמיך ותחליף אפייה לקורנפלור. הוא יספק מרקם נימוח לכל מה שתבחרו להכין איתו. אפשר להשתמש בעמילן תפוחי אדמה כחומר מעבה על ידי ערבוב עם מים קרים לפני הוספתו.

עמילן טפיוקה:

עמילן הטפיוקה, המופק משורש הקסאווה, הוא ללא גלוטן ויכול לשמש כתחליף ראוי לקורנפלור. הוא מעניק מרקם לעיס ומעט מתוק למאפים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת למתכונים מסוימים כמו פשטידות ופודינג.
יש לערבב עמילן טפיוקה עם מים בטרם מוסיפים אותו למתכון.

קמח אורז:

קמח אורז, העשוי מגרגרי אורז טחונים דק, הוא חלופה נוספת לקורנפלור. הוא משמש לעתים קרובות באפייה כדי ליצור מרקם קל ואוורירי. ייתכן שתצטרכו להשתמש בו בשילוב עם קמחים אחרים כדי להשיג את המרקם הרצוי. יש לערבב קמח אורז עם מים קרים ואז להוסיף אותו למתכון.

קמח חיטה (לא נטול גלוטן):

אם אין לכם הגבלות תזונתיות ואתם מחפשים תחליף קורנפלור פשוט, קמח חיטה רגיל יכול לעבוד ברוב המתכונים. זכרו כי קמח חיטה מכיל גלוטן, ולכן הוא אינו מתאים לאנשים עם רגישות לגלוטן.

שיבולת שועל טחונה:

כדי להשתמש בשיבולת שועל טחונה כתחליף, החליפו את הקורנפלור בכמות שווה של שיבולת שועל טחונה.
עם זאת, זכרו ששיבולת שועל עשויה לשנות מעט את המרקם והטעם של המאפים שלכם.

קמח חומוס:

קמח חומוס, העשוי מחומוס טחון, הוא אלטרנטיבה נטולת גלוטן שיכולה לעבוד כמסמיך או כתחליף לקורנפלור. יש לו טעם מעט אגוזי וניתן להשתמש בו במתכונים כמו לחמים או פנקייקים מלוחים. כאשר משתמשים בקמח חומוס כחומר מסמיך, מערבבים אותו עם מים קרים לפני שמוסיפים אותו לנוזלים חמים.

ונסיים עם מתכון לעוגת גבינה עם קורנפלור

מצרכים:
-גבינה לבנה 9% – 700 גרם
-שמנת חמוצה 27% – 150 גרם
-5 ביצים L מופרדות (חלבונים וחלמונים)
-סוכר לבן – 30 גרם בתערובת + 120 גרם להקצפה עם החלבונים
-קורנפלור – 25 גרם
-פודינג בטעם וניל – 40 גרם

לקרם:
-2 מיכלי שמנת מתוקה 38 אחוזי שומן
-פודינג בטעם וניל – 40 גרם

אופן הכנת המתכון:
-כוונו את התנור ל-2 גופי חימום וחום של 150 מעלות. הניחו תבנית בתחתית התנור ומלאו אותה במים רותחים. סגרו את התנור ותנו לו להתחמם לפחות 5 דקות.

-קחו קערה גדולה וערבבו: גבינה לבנה, שמנת חמוצה, חלמונים, סוכר לבן (רק 30 גרם), קורנפלור ופודינג בטעם וניל.

-בקערת המיקסר, הקציפו את החלבונים עם הסוכר (120 גרם). מומלץ להוסיף את הסוכר בהדרגה. יש להקציף במהירות גבוהה עד קבלת קצף יציב (2-3 דקות).

-כאשר הקצף מוכן, העבירו 1/3 ממנו לתערובת הגבינות. קפלו בעדינות באמצעות לקקן. לאחר מכן, קחו עוד 1/3 מהקצף וקפלו גם אותו. עשו כך גם עם ה-1/3 האחרון.

-שמנו היטב תבנית עגולה או תבנית מלבנית ושפכו אליה את התערובת.

-אפו בתנור למשך 60-70 דקות, עד שהעוגה זהובה ותפוחה וקיסם
שנועצים בה יוצא נקי.

-קררו את העוגה ומרחו את הקרם והכניסו למקרר.

-טיפ מאיתנו: מומלץ לאכול את העוגה יום אחרי שמכינים אותה 😊