אפריל 24, 2024
קורס בישול או סדנת בישול

מה ההבדלים בין קורס בישול לסדנת בישול?

בשנים האחרונות, יש המון ביקוש ללימודי בישול. למעשה, אפשר לראות שהם הפכו למקצוע מבוקש מאוד בקרב צעירים רבים. אין ספק בכלל שלכל העלייה בביקוש וגם לפופולאריות, תרמו תכניות הבישול שיש בערוצי הטלוויזיה השונים.

מה זה קורס בישול?

מדובר על קורס שמחולק למספר רמות: מתחילים ומתקדמים. הקורס מתפרש על תקופת לימודים של מספר מפגשים. על מנת להירשם לקורס בישול, לא נדרש ניסיון קודם או ידע בתחום הבישול. אם אתם מעוניינים להירשם לקורס בישול, בדקו את הקורסים המוצעים במתחם מבשלים חוויה.
כאשר מדובר על סדנת בישול, מדובר על סדנה שאורכת כ-3 שעות בלבד, כלומר מפגש חד פעמי.  התוכן בסדנה מתמקד בנישה מסוימת וכמובן לא מדובר על תוכן מקיף, כמו זה הנלמד בקורס בישול.  אם אתם רואים את עצמכם עובדים בתחום כטבחים, אין ספק שהבחירה האידיאלית עבורכם תהיה קורס בישול למתחילים. בהמשך תוכלו גם לעבור קורסים נוספים ולהשתלב במטבח המקצועי.

מה תלמדו בקורס בישול למתחילים?

אתם תלמדו כיצד לעבוד עם ציוד מקצועי ועם כלי עבודה במטבח, תלמדו על שיטות חיתוך, שיטות לטיפול בחומרי גלם שונים, היכרות עם מגוון גדול של חומרי גלם, שיטות הכנה ועוד.
מדובר על לימודי בסיס שהם משמעותיים וזאת על מנת שתוכלו לעבוד במטבח ולהכיר היטב את סביבת העבודה, את הכלים והציוד וגם את חומרי הגלם שעומדים לרשותכם.

איזה אפשרויות מקצועיות יפתחו בפניכם לאחר השלמת קורסים לבישול?

קורסי הבישול יתנו לכם את הידע המתאים, כך שתוכלו לבשל גם לאחרים. כאשר סיימתם את הקורסים בהצלחה, אלו הן האפשרויות שיעמדו לרשותכם:

-תוכלו לעבוד כטבחים בבתי קפה, במלונות, במסעדות וכו'. כמובן הכל בהתאם ליכולות שלכם. עם הזמן, תוכלו גם להתקדם בתחום ולהיות אחראיים על אזור או אזורים מסוימים במטבח ואפילו תוכלו להגיע למשרה של סו שף או שף ראשי.

-תוכלו לפתוח עסק פרטי משלכם. לדוגמה, קייטרינג, מסעדה, בית קפה וכל עסק לממכר אוכל. אתם תנצחו על הכל ותכינו את כל האוכל. תוכלו גם להעסיק עובדים שיעזרו לכם בהכנת המנות.

שאלות ותשובות לגבי קורס בישול וסדנת בישול

להלן מקבץ שאלות ותשובות שיעזור לכם להחליט האם כדאי לכם לסדנת בישול או לקורס בישול:

כמה זמן נמשך קורס בישול?

משך הלימודים עשוי להשתנות ממוסד לימודי אחד לאחר. הדבר כמובן תלוי בהיקף החומר, בסוג ההכשרה שהמועמד יקבל לאחר הלימודים, במספר המפגשים השבועיים וכמובן באורך כל אחד מהם.

כמה עולה קורס בישול?

המחירים משתנה בהתאם להכשרה ועל סמך קריטריונים שונים וכמובן בהתאם למקום הלימודים בו מועבר הקורסים. בגדול, אפשר לומר שעלות הקורסים נעה בין 4,000 עד 20,000 שקלים.

כמה עולה סדנת בישול?

מחירי הסדנאות נעים מ-250 ועד 300 שקלים. הסדנאות מתקיימות בכל הארץ. הן יכולות להתקיים במרכז לימודי או יכולות להתקיים בבית של הטבח או השף שמעביר את הסדנה.