אפריל 14, 2024
אריזות מזון

חשיבות בחירת האריזות הנכונות בתהליך בניית מחסן מזון

מעבר לעובדה, שמשרד הבריאות קובע תקנות לאחסון המזון, על כל עסק או עמותה (המחזיקים מחסן מזון, או לחילופין בתהליך בניית מחסן מזון), להתנהל בהתאם ולבחור באריזות המזון הנכונות להם באופן אישי – בהתייחס לתקנות אותן קבע משרד הבריאות ובהתייחס לשמירת המזון הנאגר ומאוחסן במחסן והנגישות אליו. אחסון מזון תעשייתי, חייב להיות מאוחסן במחסן ייעודי שיכול להיות חדר אחורי בבית העסק או מחסן נפרד המשמש יחידה בפני עצמה. תכנון המחסן מבעוד מועד, הוא שיהפוך אותו לפרקטי ואיכותי יותר, הן ברמת הגישה לכלל המוצרים והן ברמת אריזת המוצרים והמידוף במחסן. אריזות נכונות ומקצועיות, הן שימנעו מצבים לא נעימים כגון הרעלת מזון.

אריזות מזון סוגים

אריזות מזון הן אריזות המאפשרות לבית העסק התנהלות תקינה ומקצועית לכל אורך הדרך. אריזות המזון, יכולות להיות פשוטות אך הן יכולות להיות מעוצבות וממותגות בהתאמה אישית לבית העסק ובהתאם לבחירת הלקוח ויכולותיו הכלכליות. לא כל בית עסק עושה שימוש באריזות מזון, אך אלו שכן עושים בהן שימוש, מקפידים על אריזות איכותיות השומרות על טריות המזון במהלך אחסונו או לחילופין במהלך העברתו והשינוע שלו ממקום למקום – גם כשמדובר על משלוחים מבית העסק אל בית הלקוח.

האריזות יכולות להיות שונות ומגוונות החל מגביעים ואריזות מקרטון (בגדלים שונים ומגוונים), גביעים ואריזות מזון מפלסטיק, אריזות מזון מקלקר, אריזות לרטבים, קרטונים לפיצות בגדלים שונים והרשימה עוד ארוכה, בהתאמה אישית לצורך אותו מציג בעל העסק.

אריזות מזון והקשר לחיסכון

כל בית עסק היה רוצה להתנהל בצורה האופטימאלית ביותר, וזו שתאפשר לו לחסוך בהוצאות לעיתים משמעותיות. חיסכון בהוצאות, משמעו הכנסות גבוהות יותר ושגשוג של בית העסק ולעיתים אף הימנעות ממצבים, בהם עלול העסק להיכנס לקשיים כלכליים. אריזות מזון איכותיות, יאפשרו לבית העסק לשמור על המזון ועל טריותו בצורה האופטימאלית כך שבית העסק, יכול להימנע מזריקת מזון ובזבוז כסף רב. הפסד מזון, נובע בעיקר בשל העובדה שהוא נארז בצורה לקויה ובין היתר אוכל שמתקרר במהלך משלוח לבית הלקוח משום שאוחסן בצורה לקויה, או לחילופין מזון שנרכש לשימוש שבועי והתקלקל כבר ביום השלישי לאחסונו במחסן משום שלא אוחסן כראוי.

כל עוד תבחרו באריזות הנכונות למחסן שלכם, הן מבחינת האיכות אך גם מבחינת חומר הגלם וגודלו, כך תוכלו ליהנות מעבודה רציפה ואיכותית. קחו בחשבון כי כל עוד תתכננו את המחסן בהתאם למוצרי עיטוף ואחסון המזון, כך תצליחו לנצל את השטח במחסן, להתאים את המידוף ולהזמין את כמות האריזות בהתאם להיקף השימוש המקום במחסן והנגישות למוצרים.

לסיכום – כל עוד תקבלו החלטה להתאים את אריזות המזון במעמד תכנון המחסן, הרי שתרוויחו בטווח הארוך, לא רק חיסכון בעלויות אלא גם יעילות במהלך העבודה השוטפת.