יולי 20, 2024
שאלות נפוצות על מזגנים

שאלות נפוצות על מזגנים – רגע לפני שמתקשרים לטכנאי

לא מעט אנשים שיש להם מזגן, נדרשים מדי פעם להזמין טכנאי בשל בעיות כאלה ואחרות במזגן. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת כי לעיתים מדובר על תקלות שונות שניתן לפתור באופן עצמאי. על כן, במאמר הבא יש כמה שאלות נפוצות ותשובות שיסייעו לכם להבין האם אתם אכן צריכים להזמין טכנאי מיזוג אוויר לצורך תיקון המזגן שלכם, או שאתם יכולים להסתדר בצורה עצמאית.

שאלות על מזגנים

מה הבעיה של מזגן שמרעיש ומוציא רעש של מים מבעבעים?

כל מזגן מייצר מים מייבוש הלחות. המים הללו אמורים להתנקז דרך צינור הניקוז אך לעיתים יש סתימה חלקית בצינור והמים לא יורדים בו אלא נקווים בבריכת הניקוז של המזגן. הכנף של המאוורר פוגשת בהם כאשר היא מסתובבת, מה שמייצר את רעשי הפכפוך של המים הנשמעים מתוך המזגן. רצוי לנקות את צינור הניקוז על ידי נשיפה חזקה מהקצה החיצוני שלו.

האם כדאי לשטוף צנרת של מזגן ישן בכדי להתקין על גביה מזגן חדש במחיר זול יותר?

כדאי מאוד לוותר על השימוש בצנרת הישנה למזגן חדש וזאת בשל כמה סיבות: ראשית כל, סביר להניח שאין התאמה מלאה בקטרי צנרת הישנה לחיבורי המזגגן החדש והצרה או הרחבה של צנררת בקטע מוגבל עלולה להשפיע על התפוקה של המזגן ועל היעילות שלו. שנית, בצנרת הישנה נעשה שימוש בגז ישן עם שמנים אחרים שיכולים לפגוע באורך חיי המזגן החדש ועל כן, אם החלטתם לבחור מזגן VRF שהוא מזגן מתקדם ואיכותי, לא כדאי שתתקינו אותו על הצנרת של המזגן הישן שלכם.

כיצד מתמודדים עם מזגן שמוציא לכלוכים קטנים ושחורים?

לכלוך שיוצא מהמזגן נובע ככל הנראה מהתפוררות של חומרי הבידוד המצויים בתוך המזגן. רצוי מאוד להזמין טכנאי מקצועי שיבדוק את המזגן, ינקה אותו ואם יש צורך גם יחליף את הבידוד המתפורר.

האם ניתן להוסיף אינוורטר למזגן קיים?

אינוורטר היא טכנולוגיה של המנוע חיצוני ועל כן אין אפשרות להוסיף אותה לאחר התקנה של מזגן קיים.

מה חשוב לדרוש ממתקין שיוכיח כי הוא מוכשר להתקין מזגן אינוורטר?

חשוב לדעת כי חברות גדולות כגון: אלקטרה ותדיראן מכשירות טכנאים ואף מעניקות להם תעודה המאשרת כי הם עברו הכשרה מתאימה וכי הם מורשים מטעם החברה להתקין את המזגן. חשוב מאוד לפנות רק לטכנאי כזה וכן לבחור במתקין בעל ניסיון וותק אשר עובד לפחות כמה שנים במקצוע התקנת מזגנים.

מה עושים במצב שבו יוצאים ג'וקים מהמזגן?

המזגן לא מייצר ג'וקים והם ככל הנראה מגיעים אליו ממקור חיצוני. כדאי מאוד לפתוח את המכסה של המזגן ולרסס עם תרסיס קוטל ג'וקים או להזמין טכנאי שיבדוק שלא נכנס לתוך יחידת המזגן עכבר ומת שם.