יולי 21, 2024
עורך דין דיני חוזים

איך להגן על עצמך משפטית ולהצליח בעסקים

יש מי שיטענו כי בחיים שלנו, אנחנו נמצאים בתוך מערכות יחסים הכוללות תיאום ציפיות כזה או אחר, ממש משחר ילדותנו. אנחנו נמצא את עצמנו מתווכחים עם ההורים על מצבו של החדר שלנו, אם יש לסדר אותו או לא למשל. אנחנו נמצא את עצמנו בהמשך, בחיים הבוגרים, נאלצים לעמוד בתיאום ציפיות מול המורה, בצבא וכן הלאה. חוזה הוא מסמך בעל תוקף משפטי, אשר למעשה מגדיר מה תיאום הציפיות בין שני צדדים. במקרה שלנו, בין נותן שירות ובין מקבל שירות. בתור בעלי עסקים, תמצאו את עצמכם מנהלים אינספור מערכות יחסים, עם לקוחות או ספקים. כאשר בכל פעם חשוב להגדיר בצורה ברורה איזו אחריות מוטלת על מי מהצדדים וכן הלאה. אם אתם רוצים לשמור על עצמכם ולהבין טוב יותר מה כולל חוזה מקצועי ומה חשוב לדעת עליו, הרי שהמאמר הזה הוא בדיוק עבורכם. אספנו למענכם נתונים רלוונטים שיכולים לעזור לכם לנהל את העסק בצורה טובה יותר. רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן כדי להסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת.

מה מבנה של חוזה קביל בבית המשפט

אז אנחנו מבינים כי לא לכל הסכם יש תוקף משפטי. לצורך ההמחשה, כאשר אישה מבקשת מבעלה לשטוף כלים, במידה וזה שכח או לא ביצע את מה שהתחייב אליו, גם אם האישה תרצה, אין לה עם מה לבוא לבית המשפט. לעומת זאת, בעולם העסקים העניינים שונים במקצת. כדי שחוזה יקבל תוקף, הוא צריך שיכתבו בו הדברים הבאים:

  1. הצעה: כלומר, צד אחד מציע לצד השני לעמוד איתו בקשר בנוגע לעסקה מסוימת.
  2. קיבול: הצד השני מקבל את ההצעה של הצד הראשון לעמוד איתו בקשר, כלומר, בחוזה.
  3. ההסכם צריך להיחתם כאשר שני הצדדים מעוניינים בהסכם המשותף ומבינים היטב מה יהיו ההשלכות במידה ולא יעמדו בהסכם.

ננסה להמחיש באמצעות חוזה עליו כולנו חתמנו בשלב זה או אחר בחיים שלנו. כאשר אנחנו חותמים על חוזה שכירות, בעל הדירה מציע לעמוד איתנו, השוכרים, בקשר, לקבל את השירות שהוא מציע, במקרה הזה, דירה להשכרה. אנחנו מוכנים לשלם עבור הדירה הזו כדי לזכות בשירות וזו התמורה אותה אנחנו מציעים. באופן הזה אפשר להגדיר כמעט כל חוזה בעולם למעשה.

יש תמיד יוצאים מין הכלל

עורך דין לדיני חוזים יודע איך לכתוב את החוזה כך שיצליח להכיל את כל הפרטים שישמרו על האינטרסים שלכם. אנחנו צריכים להבין כי בכל חוזה יכולים להיות יוצאים מין הכלל ופרטים נוספים, אשר נועדו לשמור על כל אחד משני הצדדים החתומים על המסמך המשותף. לצורך העניין, בעל אולם שמחות יכול לכתוב בחוזה כי אם האירוע התבטל על ידי הזוג הטרי, מספר ימים מסוים לפני האירוע, הזוג ידרש לשלם קנס בעבור ההוצאות שבעל אולם השמחות כבר הוציא בעבורם. סעיף אחר, בנוגע למועד אספקת המוצר למשל, יכול להופיע בחוזה של בעל עסק אחר וכן הלאה.

המטרה של עורך דין לדיני חוזים הוא כאמור, לשמור על האינטרסים שלכם בתור בעלי עסקים. מה שלא יהיה רשום במסמך, יהיה מה שאולי, בעתיד, ניתן יהיה להביא אתכם בגינו לבית המשפט. כאשר אנחנו עוסקים בעולם העסקים, עלינו להיות ברורים לעצמנו וללקוחות לאורך כל הדרך. אחרת, נמצא את עצמנו בבעיה ובסיטואציה ממנה יהיה קשה להיחלץ בדיעבד.

מה עליכם לעשות עכשיו

אם אתם בעלי עסקים ואתם רוצים לשמור על עצמכם לאורך כל הדרך, פנו עוד היום לקבלת מענה מקצועי אצל עורך דין לדיני חוזים. כך, תוכלו להמשיך בפעילות העסקית שלכם ללא כל חשש.