אפריל 25, 2024
זכויות עובדים

זכויות עובדים – כל מה שחשוב לדעת בנושא

לרבים הקריירה שבה הם בוחרים היא אחד הדברים החשובים ביותר שהם עושים. הקריירה מאפשרת לנו להגשים את עצמנו ומהווה משמעות לחיינו ועל כן היא כה חשובה. אך בין אם הקריירה כה חשובה לכם ובין אם לא הרי שאתם חייבים להכיר את הזכויות שלכם. זכויות עובדים הם דבר חשוב יבותר ויש לתת את הדעת עליהן. ראשית חשוב להבהיר כי קצרה היריעה מלפרט את כול זכויותיכם אך כן ניתן להזכיר מספר זכויות. ראשית חשוב להבהיר כי אתם זכאים לאחר חצי שנה של עבודה לפנסיה שייתן לכם המעסיק שלכם. לא רק זאת אלא שאתם זכאים לעבוד תשע וחצי שעות ביום ואם אתם עובדים יותר מזה אתם זכאים לתשלום של שעות נוספות. בנוסף, אתם זכאים לתשלום של המשכורת שלכם עד ה-10 בחודש ואם לא קיבלתם את המשכורת שלכם הרי שמדובר בהלנת שכרו בהפרת החוק. כל אלו הם חוקים חשובים ביותר שאתם צריכים להכיר.

השמיעו קול לשמירה על זכויות העובדים

החוקים הללו הם טובים ויפים, אך בפועל פעמים רבות אנו רואים כי הם לא נשמרים וכי המעסיקים מפרים אותם. ראשית חשוב מאוד שגם העובדים הפשוטים כמו מטפלת סיעודית, גננת או פועל ייצור יכירו את הזכויות שלהם וידעו על מה להילחם. במקרה ובו אחת הזכויות שלהם מופרת הרי שהם חייבים להשמיע קול ולהילחם על הזכויות שלהם. ככל שהעובד ילחם יותר על הזכויות שלו כך הן תישמרנה ולא תופרנה וזהו דבר חשוב ביותר.

מה קורה אם הזכויות שלי נפגעות?

אך מה קורה שהזכויות שלנו מופרות השכם וערב למרות שאנו משמיעים קול בנושא? התשובה היא שאתם צריכים לפנות אל עו"ד לענייני עבודה אשר ישמור עליכם ויפנה לבית המשפט במידת הצורך. עו"ד טוב יכול לעזור לכם רבות ולהבטיח כי הזכויות שלכם תישמרנה. זכרו כי העבודה היא חשובה ביותר לפרנסה שלכם ועל כן פניה לעו"ד צריכה להיות לא המוצא האחרון אלא הראשון בכדי לשמור על הזכויות שלכם. זכויות הן דבר בעל ערך עצום ואנו צריכים לשמור עליהן מכל משמר בכדי לשמור עליכם ועל הקריירה שלכם.

מקרה מבחן לזכויות עובדים

אחד המגזרים שזכויותיהם נרמסות חדשות לבקרים הוא המגזר של מטפלת סיעודית. מטפלת סיעודית עובדת קשה מאוד וקורעת את עצמה בכדי לטפל במקרים הקשים ביותר, אך במקרים רבים בגלל שמדובר במגזר מוחלש הבוסים של המטפלות אינם שומרים עליהם ופוגמים בזכויות שלהן. בכדי לטפל בדבר בצורה הטובה ביותר שיש על המטפלות הסיעודיות להתאחד ולשמור על הזכויות שלהן בצורה טובה יותר. ככל שהמטפלות יהיו יותר מודעות לזכויות שלהן כך הן תישמרנה יותר וכך איכות העבודה שלהן תעלה גם היא וזאת עקב העובדה שעובד שטוב לו עושה עבודה הרבה יותר טובה ואיכותית.