אפריל 28, 2024
תו נכה

תו נכה לרכב בעקבות פציעה

הוצאת תו נכה מסופק על ידי אגף הרישוי. המטרה שלו היא לסייע לאנשים עם מגבלת ניידות כשזו יכולה לנבוע מסיבות שונות. רבים זקוקים לתו כדי לנוע, להגיע לטיפולים רפואיים ולמרות זאת בקשות רבות נדחות בלי שיש לכך סיבה מוצדקת. כאן חשוב לנו להעלות את נושא תו נכה לרכב – מה עושים עם דחו לכם? וזאת כדי שתוכלו לקבל את הפתרון המתאים ביותר.

במדינה שלנו ברור כי תו נכה יכול להבדיל בין חיים נוחים לבין בלתי אפשריים. לא מספיק שהכבישים עמוסים והערים צפופות אלא שגם חניה לא תמיד נמצאת בסביבה. במקרה זה תו נכה ביטוח לאומי יכול לפתור בעיות רבות לאנשים שמוגבלים בתנועה שלהם כשהוא מאפשר להחנות בכל מקום שאינו מפריע לתנועה ובחניה עירונית ללא תשלום. זה המעט שהמדינה יכולה לעשות למען אלו שזקוקים לכך ומתמודדים עם קושי יום יומי.

הוצאת תו נכה לרכב בעקבות פציעת ספורט – מה עושים אם דחו לכם את הבקשה

ישנם שני מצבים בהם יכולה להיות דחייה של תו נכה. האחד הוא במקרה שבו הוגשה בקשה ראשונית והשני הוא במקרה של חידוש התו. הבעיה בשני המקרים היא שפעמים רבות לא ניתנת סיבה ברורה לכך שהבקשה נדחתה ומסתבר שפעמים רבות הגשת הבקשה הייתה בעייתית וגרמה לסירוב. לאחר סירוב אפשר להגיש ערעור אך ישנם שני דברים שכדאי לדעת:

  1. ניתן להגיש בקשה לערעור 90 יום לאחר דחיית הבקשה 
  2. במקרה של דחייה נוספת יש לחכות שנה (12 חודשים) עד להגשת בקשה חדשה

נקודה זו חשובה מאד וברור כי היא יכולה להשפיע על איכות החיים של מי שזקוק לתו. מכאן גם אפשר להבין כי במקרה של הגשת בקשה כדאי להתייעץ עם החברה המתמחה בתחום זה וזאת כדי לא להגיע לרגע בו משרד הרישוי ידחה את הבקשה.

הדרך להגיש ערעור בעקבות סירוב לקבלת תו נכה

הגשת בקשה ראשונית והגשת ערעור בנושא תו נכה תתבצע מול משרד הרישוי. זהו הגוף האחראי על התחום ולמרות שלפעמים נדמה כי מי שקובע את הנכות הוא הביטוח הלאומי, אין לו יכולת להשפיע על הבקשה וכל שיש לעשות הוא להתנהל נכון ולהבטיח את קבלת התו. במקרה שיש צורך לפעול בצעדים הבאים:

  1. הבנת הדחייה – משרד הרישוי לא צריך לספק סיבה לכך שהוא דחה בקשה של הוצאת תו נכה לרכב ולכן כדאי להתעמק במקרה, במסמכים ולנסות להבין את מקור הדחייה.
  2. בדיקת מסמכים – יש לבדוק את הבקשה הראשונית, האם כל המסמכים הנדרשים צורפות, האם היו בה טעויות ואם כן לתקן אותן.
  3. איסוף מסמכים – יכול להיות שלא העברנו מספיק מסמכים אשר תומכים בבקשה להוצאת התו ובמקרה זה יש לאסוף מסמכים ולפעול לכך שאלו יגבו את הבקשה.
  4. הכנת הערעור – ברגע שישנם מסמכים נוספים או ברגע שברור שהסיבה לדחייה היא בעצם טכנית אז יש להכין את הערעור. ניתן להתייעץ עם החברה בכך.
  5. שליחת הבקשה – יש לשלוח את בקשת הערעור במסגרת לוח הזמנים המאושר על פי הכללים של משרד הרישוי. לאחר מכן יש לחכות לתשובה.

חשיבות המקצועיות בכל הנוגע להוצאת תו נכה

בכל הנוגע להוצאת וערעור על תו נכה לרכב ישנה חשיבות עליונה לתהליך. כל סירוב עלול להוביל לפגיעה באורח החיים, בנוחות האישית וביכולת להגיע למקומות חשובים שיש להגיע אליהם. אנחנו כאן בשבילכם כדי שאתם לא תצטרכו לסבול מסירובים ומאיבוד הזכויות שלכם. פנו אלינו ונשמח לעזור, ללוות ולצלוח את התהליכים הבירוקרטיים בקלות מול הרשויות.