אפריל 21, 2024
מתכנים בריאים להורדת כמה קילוגרמים

מתכונים בריאים לאנשים שרוצים לרדת במשקל

הנה חמישה מתכונים בריאים שיכולים לסייע לכל מי שרוצה להוריד כמה קילוגרמים:

-סלט עם עגבניות שרי ובצל ירוק: חתכו עגבניות שרי לקוביות ובצל ירוק לפרוסות ושימו בקערה. הוסיפו שמן זית, מלח, פלפל שחור ומעט מיץ לימון וערבבו היטב.

-סלט חסה עם אבוקדו ותפוח: שטפו כמה עלי חסה, חתכו לפרוסות ושימו בקערה. חתכו אבוקדו ותפוח לקוביות והוסיפו לקערה. הוסיפו שמן זית, מלח, פלפל שחור ומעט מיץ לימון.

-קוביות דג בתנור: חתכו פילה דג לקוביות ושימו על נייר אפייה. תבלו עם מלח גס, פלפל שחור גרוס והזליפו מעט שמן זית. שימו בתנור למשך 15-20 דקות. אפשר להשתמש בפילה סלמון או פילה דג לבן שאוהבים (בר ים/לוקוס/לברק/דניס)

סלט ירקות צבעוני: חתכו ירקות צבעוניים כמו גזר, עגבניות שרי, פלפלים ובצל סגול לקוביות. הוסיפו שמן זית, מלח, פלפל שחור ומעט לימון וערבבו היטב.

-סלט ירוק עם חזה עוף מטוגן: חתכו עגבניות, מלפפונים ופטריות לקוביות. חממו מחבת פסים וכאשר היא חמה מאוד, הוסיפו פרוסות של חזה עוף. צרבו אותן עד להופעת פסים. לאחר מכן, הפכו אותן וצרבו שוב.
חתכו את הפרוסות לקוביות גדולות וערבבו עם שאר המרכיבים. תבלו בלימון, מלח ושמן זית.

-כרובית בתנור: שטפו היטב כרובית גדולה ותבלו עם מלח גס ושמן זית. צלו בתנור למשך 30 דקות על חום של 200 מעלות. הוציאו מהתנור והזליפו מעט טחינה גולמית.

-סלט קינואה וקוביות סלמון: הרתיחו מים בסיר ובשלו את הקינואה למשך 12 דקות. סננו. ערבבו עגבניות שרי, קוביות בטטה צלויות, פטרוזיליה וסלמון. תבלו עם שמן זית, לימון ומלח.

-אנטיפסטי: חתכו לפרוסות עגבניות, בטטות, שומר, פלפלים אדומים, כרובית וקישואים. סדרו על תבנית עם נייר אפייה. הזליפו מעל הירקות שמן זית ותבלו במלח גס. הכניסו לתנור למשך 30 דקות על חום של 200 מעלות.

-חזה עוף עם שעועית ירוקה: חתכו חזה עוף לרצועות וצרבו במחבת פסים. במחבת נקייה, טגנו בצל לבן עד להזהבה. הוסיפו גם שעועית ירוקה ובשלו כ-4 דקות. הוסיפו למחבת את חזה העוף ותבלו את הכל עם סילאן, סויה, פלפל שחור. ערבבו היטב למשך 3 דקות.

-סטייק כרוב אפוי בתנור: חתכו כרוב לבן לפרוסות בעובי של 3 סנטימטרים. סדרו את הפרוסות בתבנית תנור עם נייר אפייה. הזליפו שמן זית ופזרו מעט מלח גס. אפו בתנור למשך 20 דקות על חום של 180 מעלות.

-קישואים צלויים: טגנו בצל לבן עד להזהבה. הוסיפו שיני שום ועגבניות שרי. הוסיפו רסק עגבניות, מלח, צ'ילי חריף וכוס מים והביאו לרתיחה. הנמיכו את האש ובשלו 30 דקות.
שימו בסיר את הקישואים ובשלו עוד 30 דקות עד להסמכת הרוטב. הגישו עם גבינת לאבנה.