אפריל 30, 2024
לימודי אמנות

מה חשוב שתדעו על לימודי אמנות?

אמנות היא עולם שלם. היא מכילה בתוכה המון היבטים וכמו כן תחומי התעניינות מסקרנים.
לימודי אמנות יתאימו מאוד לאנשים יצירתיים שרוצים להפוך את התחביב שלכם למקצוע לכל דבר. הלימודים כוללים התמקדות בתיאוריות היסטוריות בתולדות האמנות וכמובן הם גם כוללים הכשרה ותרגולים מעמיקים. יש גם תחומי שמשיקים לאמנות שאותם ניתן ללמוד. אחד הבולטים בהם הוא עיצוב גרפי.

הכתבה בשיתוף עם מכון אבני לימודי אומנות.

לימודי אמנות – אפשרויות תעסוקה

האפשרויות הן מגוונות ואפשר לעבוד במוזיאונים ברחבי העולם, אפשר לכתוב ספרים, להשתלב במחקר וכמובן אפשר גם להיות אנשי הוראה בתחום.

מה לומדים בתואר ראשון באמנות?

יש מגוון תכנים כמו, לימודי אמנות ויצירה, צבע וקומפוזיציה, סדנאות ציור ופיסול, טכניקות של רישום וציור ועוד. כמו כן, במסגרת הלימודים, הסטודנטים ישתתפו גם בסיורים ויבקרו במוזיאונים שונים.

תכנית לדוגמה של לימודי אמנות

במידה ותבחרו ללמוד אמנות באחד ממוסדות הלימודים שיש בארץ, קחו בחשבון שהלימודים יימשכו כ-3 שנים. בשנה הראשונה, תהיה התמקדות בהקניית יסודות עבודה בכל הקשור לאמנות תלת ודו מימדית. כמו כן, תלמדו גם תכנים עיוניים הקשורים לתולדות האמנות והתרבות. בשנה הראשונה, ילמדו גם תוכנות עיצוב כמו פוטושופ, אינדיזיין, אילוסטרייטור. בשנה השנייה, תהיה התמקדות באמנות פלסטית וכמו כן בשכלול של יכולות מקצועיות וגם יהיה דגש על פיתוח כלי חשיבה.
בשנה השלישית, תהיה התמקדות בקורסי ציור וגם פיסול וקורסים מתקדמים אחרים.

מהם תנאי הקבלה ללימודי אמנות לתואר ראשון?

נציין שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד אחד לאחר. ניתן לומר שרוב המוסדות, דורשים תעודת בגרות מלאה וגם ציון פסיכומטרי של 450 ומעלה. אגב, יש המון מכללות לאמנות, בהן יש אופציה לגשת למכינה. המכינה תכין את המועמדים במידה והם אינם עומדים בתנאי הקבלה הנדרשים. נציין עוד דבר חשוב, שכן בחלק ממוסדות הלימוד, נדרשים המועמדים לעבור ראיון קבלה ולהציג תיק עבודות אישי וכל זאת על מנת שיהיה אפשר לבחון את מידת ההתאמה שלהם ללימודים.

לא תמיד מוכרחים לבחור באפשרות של לימודי תואר

אם אתם לא רואים את עצמכם עוסקים באמנות באופן מקצועי, אבל כן רוצים להתמקד ביצירה שלכם ולהיחשף לעולם המרתק של האמנות, נמליץ לכם לשקול לקחת קורס או מספר קורסים באמנות. מדובר על קורסים קצרים. הם לא נמשכים שנים, אלא רק מספר חודשים. אפשר לשלב את הקורסים הללו לצד עיסוקים אחרים.

איזה קורס באמנות כדאי לבחור?

יש מגוון קורסים כמו, קורסי ציור, קורסי איור, עיצוב גרפי ועוד. כל קורס יחשוף אתכם לתחום לימודי מעניין ויעניק לכם מידע וגם כלים חשובים. את הקורסים הללו, מעבירים אמנים מתחומים שונים וכאלה שעוסקים בתחום בצורה מקצועית. לפני שאתם בוחרים את הקורס, מומלץ שתקראו את הסילבוס שלו. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם נרשמים לקורס שמעניין אתכם.