מאי 12, 2024
אימון אישי

מה זה אימון אישי והאם הוא מתאים לכם?

כאשר מדברים על אימון אישי, חשוב לזכור שהוא שונה במהות שלו מפסיכולוגיה קלינית, מנטורינג או מייעוץ. כאשר בוחרים לעבור תהליך של אימון אישי, יש התייחסות לנושאים עסקיים, אישיים וכמו כן יש גם התייחסות למעברים ושינויים בחיים, במערכות יחסים או בקריירה. במסגרת התהליך, מתייחסים גם למציאות הקיימות, מאבחנים את האתגרים ובוחרים דרכי פעולה שבאמצעותם אפשר להפוך את החיים לחיים שהיו רוצים שהם יהיו.

הכתבה בשיתוף עם אימון אישי ענת מנדל.

מאיפה מגיע האימון האישי?

הוא מגיע מעולם הספורט. הרי בעולם זה, אין ספק שהמאמן יוציא את המקסימום מכל מתאמן בקבוצה. כמו כן, המאמן מגיע גם עם ניסיון וידע מקצועי והוא גם בונה תכנית מותאמת אישית ובכלל הוא מתייחס לכל אחד מהמתאמנים באופן פרטני, כך שהוא גורם גם להעלאת המוטיבציה שלהם וכמובן גורם להם להיות שחקנים מוצלחים וטובים יותר. למעשה, ללא מאמן צמוד, לאף מתאמן לא יהיה סיכוי. ממש כמו הדוגמה הזאת מעולם הספורט, כך גם קורה באימון אישי לחיים. הצמיחה תתרחש בהדרגה אבל ההשפעה שלה תהיה גדולה ואפילו מהפכנית. מבחינת המתאמן, ממש כמו בספורט וממש כמו בעולם האימון האישי, עליו להגיע עם המון סבלנות לתהליך.

מה עושה מאמן אישי?

כאשר הוא פוגש את המתאמן, הוא מוציא ממנו את הידע על החיים שלו ועל עצמו. הוא עושה זאת באמצעות שאלות, שיקוף וניתוח המידע. למעשה, אפשר להגיד שמאמן אישי טוב הוא כזה שיודע לשאול את השאלות הנכונות וכמו כן ליישם את השיטות והכלים המתאימים על המתאמן.

באיזה תחומים ניתן לקבל אימון אישי?

למעשה בכל תחום. כמו כן, אפשר גם להתמקד בתחומים ספציפיים יותר כמו, ביטחון עצמי, הערכה עצמית, דימוי עצמי, מערכות יחסית וזוגיות, שינויים בקריירה, אומנות האיזון, ניהול כעסים, התמודדות עם עצב, הורות , פעילות חברתית ועוד.

מהו הפורמט של האימון האישי?

מדובר על שיחה של שעה ורבע פעם בשבוע. שיחה עם מאמן אישי יכולה להתבצע בכמה דרכים כמו, פגישה פרונטלית, שיחה טלפונית או שיחת וידאו. בין שיחה אחת לאחרת, אפשר גם לקבל תמיכה מהמאמן האישי. בדרך כלל במייל.

איך תדעו אם אימון אישי מתאים לכם?

חשוב לציין שאימון אישי יתאים אך ורק למי שמעוניין בו. אם אתם מגלים סקפטיות או ציניות לגביו, עדיף שתוותרו מראש. כמו כן, הוא גם יתאים למי שמעוניין להתחייב לתהליך וכמובן לעשות עבודה ולהשקיע את המאמצים הנדרשים. אם אתם מחפשים פתרונות קסם או מחפשים שהעבודה תעשה בשבילכם, אימון אישי לא יתאים לכם. אפשר לסכם ולומר שאימון אישי יתאים לכם, במידה ויש לכם רצון לשפר את התוצאות שלכם, לראות את הצמיחה שלכם, להפוך לגרסה טובה יותר של עצמכם, להבין מה נכון לכם, לשפר את מערכות היחסים שלכם, לעשות שינוי.

למי מתאים אימון אישי?

הוא יכול להתאים למבוגרים, צעירים, שכירים, עצמאיים, הורים, אומנים, שחקנים, יזמים, מאמנים אישיים, מנהלים, בעלי עסקים ועוד.