יולי 27, 2024
פרופיל אלומיניום

פרופיל לחלון – במה כדאי לבחור באלומיניום, ברזל בלגי או עץ?

איך תוכלו לדעת שאתם בוחרים את הפרופיל הטוב ביותר לחלונות שלכם? רגע לפני שאתם מחליפים פרופילים לחלונות בבית, אנו מזמינים אתכם לקרוא את הכתבה שלנו שתעשה לכם סדר בסוגי הפרופילים הקיימים בשוק.

כמה מילים על פרופיל אלומיניום

פרופיל אלומיניום עמיד מאוד ומתאים לכל תנאי מזג האוויר. מבחינת נושא האיטום, ניתן לראות שהוא אטום טוב יותר מברזל. כמו כן, האלומיניום הוא חומר קשיח וגם קל וניתן לעבד אותו בקלות. לצד היתרונות שהוזכרו לעיל, יש גם חסרונות. כאשר מדובר על אלומיניום, מדובר על חומר דק ועל כן יש לשמור עליו ולא להרוס אותו על ידי כלי עבודה.
מבחינת התאמה, אפשר לראות שהוא מתאים לכל סוגי החלונות.
מבחינת עלויות, מחירו זול יחסית. משום כך, אפשר להשקיע את יתרת הכסף בפרזול איכותי לחלונות.

כמה מילים על פרופיל ברזל בלגי

אחד היתרונות הבולטים והמרכזיים בו הוא המראה שלו. מדובר על חומר חזק ועל כן אפשר להסתפק בפרופיל ברזל בלגי שהוא דק יחסית וכך אפשר להרוויח שטח זכוכית גדול יותר. אפשר גם להשתמש בו לפרופילים של חלונות גבוהים. מבחינת חסרונות,  הוא חומר שלא מבודד והוא מגיע כיחידה אחת. כמו כן, ברזל הוא חומר שנוטה להחליד והוא גם פחות אטום. הוא מחייב גם התקנה של בעל מקצוע שיש לו ניסיון בתחום ושעבודתו מדויקת וכל זאת על מנת שיהיה אפשר למנוע חדירה של מים. מבחינת בידוד, חום, קור ורעש, הוא פחות טוב מפרופיל אלומיניום.
חשוב לציין שפרופיל ברזל בלגי, לא ניתן לעשות לחלונות שנפתחים בהזזה.
מבחינת עלויות, המחיר שלו גבוה יותר מפרופיל אלומיניום. לא בטוח שמשתלם לבחור בו ולא רק בגלל העלות אלא בגלל שהוא נוטה להחליד לטווח הארוך.

כמה מילים על פרופיל עץ

היתרון הגדול שלו הוא המראה הכפרי שלו. אגב, אפשר להתקין לו חלק חיצוני מאלומיניום ואז לשמור עליו מפגעי מזג האוויר. יש חסרון בולט בסוג פרופיל זה, שכן הוא לא מותאם לאקלים הישראלי. הוא מתרחב ומתכווץ בהתאם לשינויי טמפרטורה.
מבחינת מיקום, יש להימנע מהתקנה של פרופילי עץ בחדרים רטובים כמו חדר האמבטיה. שכן הלחות יכולה לפגוע בו.
מבחינת עלויות הן גבוהות וזאת בגלל שאין הרבה חברות שמשווקת אותו ועל כן אין תחרות גבוהה ולכן המחירים ממשיכים להיות גבוהים.

כמה מילים לסיכום…

נציין שהתקנת פרופיל היא עבודה שדורשת לא רק ידע מקצועי אלא גם מיומנות. על כן, יש לבחור את אנשי המקצוע לפי חוות דעת וסקר שוק. בשוק, יש פרופילים במחירים זולים מהמחירים הממוצעים, מומלץ שלא להתפתות ולרכוש אותם, שכן הזול עשוי לעלות ביוקר. במידה והפרופילים יהיו מחומרים לא איכותיים, הרי שהם יתבלו, ישברו ויתקלקלו במהרה. מומלץ להשקיע בפרופילים איכותיים ועמידים לאורך זמן. התייעצו עם אנשי המקצוע. שיהיה בהצלחה!