איזה פיצוחים הכי בריאים?

אוהבים פיצוחים? אוכלים רק כאלה שהם מומלחים וקלויים? תשכחו מכל מה שאתם מכירים ותכירו את הערכים התזונתיים של האגוזים. בכתבה זאת נדבר על סוגי אגוזים שכדאי לאכול, כמה צריך לצרוך מהם ביום וגם נסביר איך הם יכולים לסייע במניעה של מחלות לב.

הכתבה בשיתוף עם חברת א.ג.מ סחר מזון בע"מ, העוסקת למעלה מ-30 שנים בשיווק פיצוחים, תבלינים, קטניות ועוד.

אגוזי מלך

הם עשירים באומוגה 3, במגנזיום, סידן, ברזל, חלבונים וויטמין E. מומלץ מאוד לאכול אותם, שכן הם משפרים את תפקודי הלב וכלי הדם. כמו כן, הם יעילים מאוד לחיזוק התפקוד המוחי. אפשר להוסיף אותם בסלט, לאכול לצד פירות וכמובן להוסיף כממרח לארוחה.

אגוזי ברזל

הם עשירים בסידן, ברזל, אשלגן, ויטמין B, ויטמין E, אבץ ונחושת. הם מומלצים לחיזוק הציפורניים ומסייעים לשמירה על שיער בריא וגמיש. הם עשירים בסלניום שהינו מיקרו מינרל בעל תכונות אנטי סרטניות. מומלץ לאכול 2 יחידות ביום. יש לרכוש אותם כאשר הם כמה שיותר טריים וגם שלמים ולשמור במקרר.

אגוז פקאן

הם עשירים בחומר הנקרא בטא-סיטוסטרול ועל כן הם מצוינים לבריאות הגבר, שכן החומר הזה מקל על סימפטומים של הגדלה שפירה של בלוטת הערמונית. הם גם מכילים סיבים תזונתיים, מנגן, נחושת, מגנזיום, ברזל וחלבון. יש לצרוך אותם בצורתם הטרייה.

שקדים

הם עשירים בסידן, אשלגן, ברזל, מגנזיו, אבץ, סיבים תזונתיים וכמו כן בוויטמנים כמו, E, B ו-C.
הם גם עשירים בחומצה פולית. מומלץ לאכול אותם כאשר אינם קלויים. יש להשרות במים למשך כמה שעות ולהסיר את הקליפה ולאחר מכן לאכול אותם.

פיסטוקים

הם עשירים בחומצות שומן רב בלתי רווי וגם בחלבונים. מומלץ לשמור אותם במקרר ולצרוך כאשר הם טריים.

צנוברים

יש להם את תכולת החלבון העשירה ביותר מבין כל סוגי האגוזים. כמו כן, הם עשירים במגנזיום, אשלגן, ברזל ואבץ. הם תורמים לחיזוק מערכת החיסון והדם. מומלץ להוסיף אותם לסלטים ולמנות שונות וכך לשלב אותם בארוחות.

בוטנים

בניגוד למה שנהוג לחשוב, הבוטנים לא נמנים עם משפחת האגוזים. הם נחשבים לקטניות.
הם עשירים בחומצה פולית וגם בוויטמינים כמו, B1, B2, B3 ו-E. רצוי לאכול אותם ללא המלחה וללא קלייה.

כללים לצריכת אגוזים

להלן מספר כללים שכדאי ליישם:

-יש לרכוש את האגוזים בקליפתם ולשמור בקירור בצנצנת אטומה. יש לקלף את הקליפה בטרם האכילה.

אפשר לשמור אגוזים עד 6 חודשים.

-יש לצרוך את האגוזים כאשר הם טריים ולא קלויים. קלייה או טיגון יכולים להרוס את הערכים התזונתיים שיש באגוזים.

-יש לצרוך אותם בכמות מוגבלות וכחלק מהתפריט.

אז מהו האגוז הטוב ביותר?

שאלה שאין לה תשובה חד משמעית. על פי מחקרים שנעשו, נמצא ששילוב בין מספר אגוזים הוא המומלץ והבריא ביותר. כלומר תערובת של אגוזים שיהיו טריים, לא קלויים וגם לא מטוגנים, תוכל לספק את המגוון הטוב ביותר של חומרים מזינים וכמובן גם של נוגדי חמצון.