ספטמבר 16, 2024
קמין

מה חשוב לקחת בחשבון טרם קניית קמין לבית?

קמין הוא פתרון חימום יעיל ויוקרתי. בשנים האחרונות הביקוש לקמינים נמצא במגמת עלייה, ואם גם אתם שוקלים להתקין אצלכם קמין גז, קמין חשמלי, קמין עצים או קמין ביו אתנול, כדאי לכם לקרוא את המידע כאן בעמוד – ולדעת בדיוק מה חשוב לקחת בחשבון עוד לפני הרכישה.

היתרונות והחסרונות של כל סוג קמין

ההחלטה החשובה ביותר לגבי קניית קמין היא הסוג שלו. האופציה הקלאסית היא קמין עצים, שחימם מרחבי מגורים רבים לאורך ההיסטוריה ונתפש גם כאופציה הכי רומנטית. יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהחסרונות שלו: הוא יקר, מחייב התקנת מרובה, העשן שנפלט מהבית עלול לגרום לקונפליקטים עם השכנים, ובנוסף הוא גורם לטרחה מרובה עקב הצורך לקנות עצים, לאחסן אותם במקום מתאים, וגם לשמור על האש שלא תכבה.

קמין גז הוא אופציה ידידותית הרבה יותר לסביבה ולשכנים. עוד יתרון הוא היעילות האנרגטית, כך שתוכלו להשתמש בו לאורך כל החורף בלי הוצאה כספית גבוהה מדי. קמיני גז מתאימים גם לשומרי שבת, והחיסרון העיקרי הוא ההתקנה היחסית מורכבת עקב הצורך לפרוס תשתית מתאימה.

קמין חשמלי הוא האופציה הפשוטה ביותר – כל מה שצריך לעשות הוא לבחור דגם יפה ולחבר אותו לחשמל. החיסרון הוא הקושי של קמינים מסוג זה לחמם ביעילות חללים גדולים. קמין ביו אתנול הוא אופציה מתקדמת שמבוססת על חומר בעירה נקי ואקולוגי שמצליח לייצר להבות אותנטיות. הקמין הזה לא פולט עשן וגם לא כימיקלים מזיקים, ולכן אין צורך בתשתית מיוחדת. כמו כן השימוש בו בטוח לחלוטין.

המיקום של הקמין

קמין מעוצב ואיכותי הוא גם פתרון חימום יעיל ונעים וגם אלמנט שמשפיע באופן דרמטי על המראה של הסלון (או כל חלל אחר). בהתאם חשוב להקדיש תשומת לב גם לבחירת המיקום שלו. בחלק מהמקומות הקמין מותקן בצמוד לקיר, לעיתים נבנית עבורו נישה ייעודית ויש גם קמינים שמוצבים בלב הסלון ומהווים מוקד עניין ויופי. עוד כדאי לדעת שיש קמינים תלויים ויש גם קמינים שמשתלשלים מהתקרה, כך שיש לכם חופש בחירה נרחב מאוד.

מומלץ לבחור דגם מסוגנן ובולט לעין, כדי שהקמין יוסיף לבית שלכם אופי ייחודי ויוקרתי. בדרך זו תיהנו גם מהטמפרטורה הרצויה במשך החורף, גם מחום נעים בלי לייבש את האוויר וגם מעיצוב פנים מרשים – והכל במחיר סביר לחלוטין.

התאמה לסוג המבנה

בבית פרטי ניתן כמובן להתקין כל סוג של קמין. לעומת זאת, אם אתם גרים בבניין רב קומות, תצטרכו להתאים את עצמכם למגבלות הרלוונטיות: קמין עצים חייב ארובה לגג, ולכן רלוונטי רק לפנטהאוז. קמין גז זקוק גם הוא לארובה, אבל היא יכולה לצאת גם מקיר חיצוני. במקרה כזה חשוב לוודא שאין מניעה לעשות זאת, בהתאם למיקום הספציפי של הדירה ושל הסלון. קמין חשמלי וקמין ביו אתנול ניתן להתקין בכל דירה.