מרץ 27, 2024
מחשב נייד מומלץ

מדריך לקניית מחשב נייד

המחשב שלכם התקלקל? החלטתם שלא שווה להשקיע כסף על תיקון כי הוא כבר ישן? חושבים לרכוש מחשב נייד חדש? הגעתם למקום הנכון!

יש לנו חדשות טובות בשבילכם, אנחנו מבטיחים לכם שאחרי שתקראו את המדריך שלנו, תדעו כיצד לבצע את החיפוש בצורה אפקטיבית וכך תוכלו לרכוש מחשב נייד שיתאים לכם ולצרכים שלכם.

שלב ראשון – הגדירו את הצרכים והמטרות שלכם

לפני שאתם מתחילים לחפש מחשב נייד בחנויות ובאתרי האינטרנט, תחשבו על הצרכים והמטרות. לדוגמה, אם אתם סטודנטים או פרילנסרים שמסתובבים עם המחשב, יש עדיפות למחשב נייד שיהיה עם משקל נמוך. כמו כן, אם אתם מתעסקים בעיצוב גרפי או צילום ואתם נדרשים במסגרת עבודתכם לערוך תמונות וסרטוני וידאו, אז אין לכם מה להתפשר על גודל המסך.

שלב שני – בואו נדבר על גודל המסך

במחשב נייד, יש לתת דגש משמעותי לכל הנושא של גודל המסך. הגודל לא משפיע רק על המשקל של המחשב אלא גם על חווית השימוש בו. אגב, יש אנשים שרגילים לעבוד עם מסך מחשב גדול ועל כן המעבר למסך מחשב קטן, יכול להיות בעייתי עבורם ומנגד, יש אנשים שלא אוהבים לעבוד עם מסך גדול ועל כן הם מעדיפים מסך קטן של מחשב נייד. ההמלצה שלנו היא לבחור במסך שהוא לא גדול מדי ולא קטן מדי, אלא גודל סטנדרטי ואנחנו כמובן מתכוונים למסך 15.6 אינץ'.

שלב שלישי – בואו נדבר על משקל המחשב

מחשב נייד נקרא כך, כי אנחנו הולכים איתו לכל מקום. אם תרכשו מחשב כבד, הרי שאתם תתקשו לסחוב אותו ותעדיפו להשאיר אותו בבית. לכן, כאשר אתם בוחרים מחשב נייד, בדקו שהמשקל שלו הוא סביר. כך תוכלו לקחת אותו איתכם ממקום למקום בקלות ובנוחות.

שלב רביעי – בואו נדבר על המעבד של המחשב

המעבד הוא המנוע של המחשב. על כן, אם תבחרו מעבד לא איכותי, הדבר כמובן ישפיע לרעה על כל התפקוד של המחשב ואתם תמצאו את עצמכם מאוכזבים מאוד מהביצועים. בדקו את הדור של המעבד וכמו כן את הדגם שלו. דור יותר מתקדם, יספק ביצועים טובים יותר.

שלב חמישי – בואו נדבר על זיכרון RAM של המחשב

אלמנט שאי אפשר להתעלם ממנו, ממש כמו המעבד. זיכרון RAM משפיע על התפקוד הכללי של המחשב. ההמלצה שלנו היא לרכוש מחשב עם זיכרון RAM של 8 ג'יגה לפחות. אגב, אם מדובר על מחשב גיימינג, אז נמליץ על זיכרון RAM של 16 ג'יגה לפחות.

שלב שישי – בואו נדבר על הכונן הקשיח של המחשב

גם כאן, בדומה למעבד ולזיכרון RAM, אין להתפשר על הכונן הקשיח. רכשו מחשב עם כונן קשיח מסוג SSD. יש הבדל משמעותי בין הכוננים של פעם לבין כונני SSD. אתם תראו בעצמכם שינוי מטורף במהירות המחשב וכל זאת תודות לכונן SSD.

שלב שביעי – בואו נדבר על כרטיס המסך של המחשב

אם מדובר על מחשב נייד שישמש לעבודה משרדית, אז אין מה להשקיע יותר מדי בכרטיס המסך וזה שמגיע עם המחשב, אמור בהחלט לספק את הצרכים הבסיסיים. מה שכן, אם אתם גיימרים או עורכי סרטוני וידאו, אז ההמלצה היא לא להתפשר על כרטיס מסך ולבחור אחד איכותי וחזק.

שלב שמיני – חיבורים שיש במחשב

עליכם להעדיף מחשב נייד שיש בו כמה שיותר חיבורים. חשוב שיהיה חיבור HDMI וכך תוכלו לחבר את המחשב לטלוויזיה או למקרן וכמו כן, שיהיו לפחות 3 יציאות USB.

שלב תשיעי – חברות מומלצות

יש המון חברות שמוכרות מחשבים ניידים. אנו נמליץ לכם על אלה: Dell, Asus, Lenovo. אלו הן השחקניות העיקריות בשוק. כמו כן, אם אתם אוהבים את מערכת ההפעלה של אפל ויש לכם תקציב כספי, תוכלו לרכוש את אחד מדגמי המחשב של החברה.

שלב עשירי – בואו נדבר על מחיר המחשב

טווח המחירים הוא רחב. המחיר יכול לנוע מ-1000 שקלים למחשב בסיסי ועד עשרות אלפי שקלים למחשב מתקדם. בדקו מהו התקציב שהייתם מעוניינים להשקיע לטובת רכישת המחשב. כאשר יהיה לכם תקציב מוגדר, אז תוכלו לבחון את הדגמים השונים.