אפריל 14, 2024

כך תבחרו נעל שלא תזיק לכף הרגל שלכם

אין ספק שנעליים מהוות דבר חשוב ביותר. הנעל היא הרבה מעבר לאביזר כלשהו שמטרתו היא להגן על כפות הרגליים שלנו מרטיבות, גשם, מדרכה חמה או דברים שיכולים לפגוע לנו בכפות הרגליים בחוץ, אלא הן מאפשרות לשמור על צורת הליכה תקינה ועל היציבות שלנו. פגיעה בהליכה וביציבות עלולות לגרום גם לבעיות אורטופדיות כגון: כאבי גב, כרבי רגליים, כאבי צוואר, בעיות בעמוד השדרה וגם לביות שונות במערכת העיכול, דלקות בדרכי השתן, כאבי מחזור, בעיות פוריות ועוד.

חשוב לדעת כי כאשר כפות הרגליים שלנו דורכות על הקרקע בזמן הליכה או ריצה, מיליארדים של חיישנים שונים המצויים בכף הרגל מעבירים מידע למוח ובאמצעות המידע הזה המוח קובע את צורת ההליכה ואת היציבה שלנו, אשר יתאימו בצורה המרבית לתנאים של השטח. מכיוון שההנעלה מהווה עבורנו מעין קרקע חלופית, היא משפיעה דרך החיישנים של כף הרגל על צורת ההליכה ועל היציבה שלנו ועל כן יש חשיבות גדולה מאוד לבחירת הנעליים הנכונות.

כיצד בוחרים מידת נעליים?

השאלה לגבי בחירת נעליים לגברים או לנשים בצורה נכונה, מתחילה משאלה אחרת: איזה מידת נעליים כדאי לבחור? ובכן, בחירת הנעלה בריאה וטובה דורשת התאמה מרבית של הנעל לכף הרגל. הנעל צריכה להיות גמישה, אוחזת את העקב בצורה הטובה ביותר ויושבת טוב על הרגל ועל כן, הנעל צריכה להיות גדולה בחצי מידה מכף הרגל וזאת בכדי שלא ייווצר לחץ בכל שלבי הדריכה השונים ויהיה מקום להתרחבות של האצבעות ולגמישות של כף הרגל. בד בבד, חשוב להקפיד שכף הרגל לא תשחה בנעל ותהיה מונחת בה בצורה טובה.

יש לבצע בדיקה פנימית וחיצונית בכדי לוודא שהמידה נכונה. יש להניח את כף הרגל על הנעל ולוודא כי היא איננה חורגת מהנעל באורך וברוחב שלה. את הבדיקה הפנימית יש לבצע כאשר כף הרגל בתוף הנעל. יש לבצע את הבדיקה בעמידה כאשר כל משקל הגוף על הרגליים ויש לוודא כי קיים רחב ברוחב של אצבע מהקצה של האגודל לקצה של הנעל.

טיפים נוספים לרכישת נעליים נוחות

מעבר לבדיקת המידה, כאשר אתם בוחרים חנות נעליים, הקפידו לוודא מראש כי מדובר על חנות שניתן למצוא בה נעליים נוחות. חשוב מאוד לבדוק את הגמישות של הנעל. יש לקפל אותה ולקמט אותה, נעל קשיחה לא מאפשרת דריכה נכונה. מעבר לכך, כדאי מאוד למדוד את הנעליים וללכת איתם בחנות לפחות חמש דקות. אם הנעל צרה לכם אך המוכר מבטיח כי היא תתרחב בהמשך קחו את זה בערבון מוגבל והעדיפו לוותר על נעל שכזאת.

חשוב להתאים את סוג הנעליים שלכם גם לסוג הפעילות שבה אתם עוסקים. נעליים מודרניות רבות מתהדרות במגוון רחב של בולמי זעזועים בתוך הסוליה. הבולמים הללו טובים לריצה ולפעילות גופנית רצינית, אך מכיוון שלא מעט אנשים מחפשים נעליים ליומיום שישמשו אותם לצורך פעילות יומיומית שגרתית לרבות הליכה פשוטה, לא כדאי לבחור נעליים עם בולמי זעזועים ויש לבחור נעליים עם סוליה שטוחה ורצוי מעור.