מרץ 24, 2024
חדר בריחה

חדר בריחה – אטרקציה למבוגרים וילדים

מחפשים פעילות חווייתית ומהנה, שתצריך מכם חשיבה מחוץ לקופסא במטרה לפתח אתגר מורכב מאד? בשנים האחרונות נכנסה לתחום האטרקציות בישראל פעילות שהפכה כבר לרמת טרנד של ממש. אלו הם משחקי הבריחה למיניהם, שמציבים עבור המשתתפים משימה מוגדרת – לצאת מחדר בו אתם נעולים, מה שאפשרי רק כאשר פותרים חידות מגוונות. משחקי הבריחה מתאימים לבני כל הגילאים, מצריכים שיתוף פעולה, ובעיקר, מספקים תחושת סיפוק אינסופית, כאשר משלימים את המשימה ויוצאים מהחדר.

חוקי המשחק המרכזיים

לכל חדר בריחה יש חוקים משלו, העיקרון כאן פשוט: המשתתפים מוכנסים לתוך חדר וצריכים לצאת ממנו תוך פרק זמן מוגדר, לרוב שעה. בדומה למשחקי ה"קווסט" והבריחה הממוחשבים אשר הז'אנר מבוסס עליהם, לצורך השלמת המשימה נדרש לפתור חידות ופאזלים, לפתוח מנעולים, לאתר חפצים שעשויים לסייע ועוד. על מנת להפוך את החוויה לגדולה עוד יותר נהוג להכניס לכל חדר "עלילה" משל עצמה, המתייחסת לנסיבות הבריחה – מדען גרעין שנעלם, פשע אותו המשתתפים מואשמים שביצעו או אפילו "רוצח סדרתי", שצריך לחזור לחדר תוך שעה אחת. בחלק מהחדרים מופיע שעון שמאפשר לדעת כמה זמן נותר, בעוד שאחרים משאירים את החישובים האלה למשתתפים.
הפעילות מתאימה למספר משתתפים, לרוב בין שניים לחמישה, כשנקודת המוצא היא שמספר משתתפים גבוה אמור להקל במעט על הפתרון. רמת הקושי לא בהכרח פשוטה, אם כי בכל שלב של המשחק ניתן לפנות למפעילים, שצופים בהתקדמות של השחקנים לכל אורך הדרך, ולקבל רמזים או הכוונה.

טרנד עולמי

חדר הבריחה הראשון, על פי הדעה הרווחת, נפתח בשנת 2006 בעמק הסיליקון בארצות הברית. בשנה לאחר מכן, בעקבות הצלחת החדר החלוצי והעניין שהוא עורר, נפתחו חדשים מקבילים גם במזרח, במדינות דוגמת יפן, סין או הונג קונג. המגמה הגיעה לצפון אמריקה ולאירופה בשנים האחרונות, ובאופן לא מפתיע גם עשתה "עלייה" לישראל – והרי ידוע שהישראלים אוהבים לא רק להמציא פטנטים, אלא גם לפתור חידות מאתגרות. בסך הכול, מדובר בפעילות שתתאים בוודאי לכל זוג, קבוצת חברים או משפחה. הכניסה לחדרי הבריחה ניתנת תמורת מחיר שווה לכל נפש.

כמה מילים לסיכום…

אין ספק שאטרקציה כמו חדרי בריחה היא אטרקציה כיפית ויכולה להתאים לא רק למבוגרים אלא גם לילדים. בארץ, יש המון חדרי בריחה ולכם רק נשאר לבחור לאיזה חדר בריחה להגיע. כמו כן, על מנת להוזיל את העלויות, נמליץ לכם גם לבדוק לגבי מבצעים המפורסמים במועדוני צרכנות שונים ובאתרי אינטרנט כמו גרופון למשל.