אפריל 25, 2024

השתלות שיער – שאלות ותשובות

בעקבות העלייה ברמת הפופולאריות בשיח על השתלות שיער, שיוצרת ביקוש עולה של טיפולים מדי שנה, החלטנו לעשות עבורכם סדר במידע על התהליך. להלן קובץ שאלות ותשובות בתחום לכל מי שמתעניין להיכנס להליך השלת שיער.

האם כל מתקרח מתאים להשתלת שיער?

במילה אחת – לא, בשלוש מילים, זה ניתן לשינוי. למה הכוונה? בדומה לכל תהליך רפואי אחר, ישנה בדיקה שמאבחנת את ההתאמה. תחילתה במשלוח תמונות של ההתקרחות שלכם וזיהוי על פי מבנה הנדסי נראה לעין וסופה כמובן בבדיקת דם שתעברו במרפאת השתלת שיער. העניין הוא שאם אתם כן מתאימים בבדיקת הדם אבל לא נמצאתם מתאימים לפי התמונות ששלחתם (למשל כי הקרחת יותר מדי גדולה) ניתן לתרום מאזורים שעירים אחרים בגוף. מדובר על תהליך ארוך שמצריך כמה השתלות, אבל בהחלט אפשרי ובסופו מגיעים לכמות יפה של שיער אחורי שניתן לתרומה בשביל למלא את הקדמי.

מהי התקרחות במובן המדעי של המילה? האם השתלת שיער מונעת אותה בעתיד?

נתחיל בשאלה האחרונה: השתלת שיער לא מונעת התקרחות עתידית, אבל הבנה מדעית מהי התקרחות יכולה לסייע לפתור בעיה זו. התקרחות היא תופעה הורמונלית, כזו שהורמון הנמצא בעיקר בגוף הגברי גורם לה. הוא מתפתח בשלב הבחרות של הגבר בגיל 20 ותוקף אותו בגיל 30 ומעלה, או דרך הקודקוד או דרך המפרצים הקדמיים. האזורים הצידיים התחתונים של הראש לא ניזוקים מההורמון בדרך כלל. שמו של הורמון זה הוא DHT והוא ניתן להכרעה בטיפולים שיש לקחת לאחר השתלת שיער. ניתן לבסס טיפול עם מעט דם, PRP או עם הרבה דם, IPRF. בשניהם הדם מגיע בתוספת מזוטרפיות, כלומר קוקטייל תרופות להחלשת השפעתו של הורמון ה- DHT בעתיד ובכך להקטנת הסיכוי להתקרחות עתידית. טיפול זה ניתן לכם לראשונה כבר בטורקיה עם גמר ההשתלה, בעודכם שוכבים במיטה.

האם השתלת שיער היא טיפול כואב?

לא, אבל אינו 100% נטול כאבים בכלל. הכאבים היחידים שיתהוו הן ב- 1-2 זריקות ההרדמה הראשונות שניתנות לראש ולצוואר. גם על הכאב הזה ניתן לדלג באמצעות זריקת יד יחידה שגורמת לטשטוש כלל מערכות הגוף למשך מספר שעות.
מי שבחר לעשות טיפול השתלות שיער רק מהעורף לא צפוי לכאבים כלל בהתעוררות. מי שבחר להשתיל שיער גם דרך הצוואר צפוי להרגיש חתכים בגובה נמוך שיהפכו לצלקות כעבור שבוע וחצי ולאחר מכן ייעלמו כליל. הם ייחבשו וימוגנו היטב בתחבושות שגם שומרות על המקום אוורירי ומאפשרות החלמה מהירה וגם מונעות כאבים.

האם התשלום לו הציעו לנו להתחייב מכסה הכל מהכל?

הוא מכסה מלון והשתלה. ניתן להוסיף בטורקיה כסף על השתלת שיער עם מקדד ספיר במקום מקדד מתכת (היתרון: הוא עושה ערוצים יותר דקים שמאפשרים הטמעה של זקיקים בצפיפות טובה יותר), ועל כדורי ויטמינים לנטילה למשך שנה.