אפריל 14, 2024

הדפסה על חולצות – המדריך המלא

כיום, אפשר להדפיס על חולצות במגוון של שיטות. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. השיטות בהן נתמקד בכתבה הן: הדפסת רשת, סובלימציה, ספריי צבע ומדבקות ויניל ופליקס

הדפסת חולצות – בחנות או אונליין?

כיום, תוכלו לבחור אם להגיע פיזית לחנות ולבצע את ההדפסה על החולצות או שתוכלו פשוט להזמין את ההדפסה באינטרנט באתרים המתמחים במתן השירות. הוסיפו הדפסת חולצות בעיצוב אישי עבור כל אירוע או מטרה.

שיקולים שיש לקחת בבחירת שיטה להדפסה על חולצות

להלן השיקולים שמומלץ להתייחס אליהם:

כמות הפריטים – אם מדובר על חולצות שהן מתנות או מזכרות, אז סביר להניח שמדובר על הדפסה בכמויות קטנות. מנגד, אם מדובר על הדפסה של חולצות עבור טירונים או כיתת בית ספר, אז יהיה צורך בכמות גדולה של חולצות ואז יש לבחור באיזה טכניקת הדפסה להשתמש. בגדול, יש לקחת בחשבון שכמות של עד 25 פריטים נחשבת לכמות קטנה.

מחיר – מדובר על השיקול הפופולארי ביותר. יש שיטות הדפסה בהן המחיר הממוצע יורד משמעותית כאשר מדובר על כמויות גדולות של חולצות ומנגד, יש שיטות בהן המחיר הוא קבוע ויחסית נחשב לגבוה ולא משנה אם מדפיסים כמות גדולה או כמות קטנה של חולצות. כמו כן, יש גם שיטות הדפסה בהן ניתן להשתמש ולבצע את ההדפסה בבית. הדבר כמובן לא מצריך שימוש בציוד מיוחד והציוד הנדרש מסתכם במדפסת ביתית ומגהץ. מה שכן, עדיין העלות עבור כל חולצה עשויה להיות גבוהה.

מהירות ההדפסה – אם אתם צריכים חולצות מודפסות מהיום למחר או לכל היותר תוך ימים בודדים, יכול להיות שיש סוגי הדפסה שלא יתאימו עבורכם. מנגד, חשוב גם לזכור שיש סוגי הדפסות שכן ניתן ליישם על החולצות ואז תוכלו לקבל את החולצות תוך שעה או אפילו על המקום. הדבר תקף כמובן לכמויות קטנות.

סוג הבד – יש סוגי הדפסות שמתאימות רק לבדים קלים או בדים סינתטיים ומנגד יש סוגי הדפסות המתאימות לכל סוגי הבדים ולא משנה מאיזה סיבים הם עשויים.

הדפסת רשת או דפוס משי

מדובר על אחת משיטות ההדפסה הזולות ביותר וזאת כאשר היא מיושמת על מספר גדול של פריטים. סדר גדול של מעל כמה עשרות. על מנת ליישם את ההדפסה, מכינים גלופה שעשויה מרשת פוליאסטר. האיטום מבוצע על הרשת בשיטה מיוחדת. לאחר מכן, מניחים את הרשת על הבד, מורחים עליה שכבת צבע ומרימים אותה. מה שקורה בפועל הוא שהבד מודפס בכל המקומות בהן הרשת הייתה לא אטומה. את התהליך מסיימים על ידי ייבוש בחום. לאחר סיום התהליך, ניתן ללבוש את החולצה. מבחינת עלות, יש להתייחס לעלות ייצור הגלופה. העלות עומדת על 120 עד 150 שקלים לגלופות קטנות. כמו כן, יש לקחת בחשבון גם את עלות ההדפסה. אם מזמינים חולצה אחת, המחיר פחות משתלם. מה שכן, אם מזמינים כמות גדולה של חולצות, המחיר לחולצה בודדת יורד ומדוע? כי עלות הגלופה מתחלקת בין יותר פריטים.

מהם היתרונות של השיטה?

להלן היתרונות:

-יש עמידות גבוהה בכביסות

-הבד נשמר גמיש

-ניתן ליישם את השיטה על כל סוגי הבדים ובמיוחד על בדים טבעיים

מהם החסרונות של השיטה?

לצד היתרונות, יש גם כמה חסרונות והם:

-השיטה לא מתאימה לכמויות קטנות

-העמידות של ההדפסה תלויה באיכות הצבע וכמובן גם באיכות הדפוס

-הדפסה בודדת לוקחת לא מעט זמן

סובלימציה

מדובר על הדפסה בחום שבה מייצרים מדבקה. על אותה מדבקה, מורחים צבע שמומס בחום.  כאשר זה מתייבש, המדבקה מונחת על החולצה ובאמצעות חום שמופעל עליה, מעבירים את הצבע לחולצה.

מהם היתרונות של השיטה?

להלן היתרונות:

-יש לה עמידות גבוהה

-השיטה מתאימה להדפסת שטחים גדולים על החולצה

-השיטה מתאימה להדפסת מגוון צבעים או דוגמאות

מהם החסרונות של השיטה?

להלן החסרונות:

-השיטה עובדת רק על בדים סינתטיים

-היא עשויה להיות יקרה כאשר מדובר על כמויות קטנות

-היא מתאימה עבור החלקים האחוריים והקדמיים של החולצה בלבד

-ההדפסה לא נראה טוב כשיש תיפורים

ספריי צבע

יש המון צבעי בד שהינם עמידים בכביסה. כל מה שצריך לעשות הוא להתיז אותם על החולצה, להמתין לייבוש ולאחר מכן ללבוש את החולצה.

מהם היתרונות של השיטה?

להלן היתרונות:

-ההדפסה נעשית בצורה מהירה מאוד

-ההדפסה לא אוטמת את הבד וכמו כן היא שומרת על גמישותו

-ההדפסה זולה יחסית בהשוואה לשיטות הדפסה אחרות

-ההדפסה מתאימה לכמויות גדולות של פריטים

מהם החסרונות של השיטה?

להלן החסרונות:

-עמידות לא גבוהה

-זמן ייבוש ארוך

מדבקות ויניל ופלקס

משתמשים בחומר שנקרא פלקס ומדפיסים אותו על החולצה. לאחר מכן, מעבירים את התדפיס לחומר דביק שנמס בחום ומצמידים אותו לחולצה על ידי גיהוץ.

מהם היתרונות של השיטה?

להלן כמה יתרונות שיש לשיטה:

-עלות סבירה, גם כאשר מדובר על כמויות קטנות

-השיטה מתאימה עבור לוגואים וכיתובים

-השיטה מתאימה לכל סוגי הבדים

-עמידות גבוהה

מהם החסרונות של השיטה?

להלן החסרונות:

-ההדפסה עצמה לוקחת זמן

-ההדפסה מוגבלת במספר הצבעים

-ההדפסה גורמת לירידה בגמישות הבד