אפריל 14, 2024
קירור מזון

אילו עסקים זקוקים לחדרי קירור

חדרי קירור רלוונטיים כיום למגוון בתי עסק שונים. ישנם בתי עסק שאינם יכולים להתקיים ללא חדר קירור במקום או אפילו כמה חדרי קירור. כמובן שאם בית העסק שלכם דורש חדר קירור, חשוב שחברה אמינה ומקצועית תתאים לכם את חדר הקירור באופן מדויק, בהתאם לצרכים הספציפיים העומדים על הפרק. במאמר הבא תקבלו את כל המידע אודות סוגי העסקים הדורשים חדר קירור.

למה צריך חדר קירור?

אחסון נכון הוא מה שיקבע אם תרופה כלשהי, מוצר או מנת אוכל יהיו תקינים וראויים לשימוש. מוצר כלשהו שדורש אחסון בקירור ולא אוחסן בקירור, עלול לגרום לתחלואה לאדם שמשתמש בו ובמקרים מסוימים גם יכול גם לסכן חיים ממש. משרד הבריאות קבע תקנות אשר מנחות בעלי עסקים לגבי האופן שבו עליהם לשמור את המוצרים שברשותם ולאפסן אותם בסביבה נאותה עד השימוש בהם בפועל. חשוב מאוד להבין כי למרות שהתקנות אמנם דומות, מה שיקבע כיצד התקנות הללו צריכות לבוא לידי ביטוי במציאות הוא אופי העסק. שימור אוכל במסעדה כלשהי לדוגמא, לא ידרוש את אותם התנאים כפי שידרוש שימור של תרופות כאלה ואחרות במעבדה או בקופות החולים.
כך או כך, חדרי קירור הם קריטיים עבור מגוון בתי עסק כיום וכל בית עסק אשר זקוק לחדר קירור חייב להתקין אותה בצורה הטובה ביותר במקום.

איזה בתי עסק זקוקים לחדרי קירור?

הנה כמה דוגמאות לעסקים אשר זקוקים לחדר קירור: ראשית כל, בתי העסק הבסיסיים ביותר שדורשים חדרי קירור הם כמובן כל בית עסק ששייך לענף המסעדנות לרבות רשתות מזון, בתי קפה, מסעדות ועוד. חדרי הקירור רלוונטיים לצורך שמירה על טריות ואיכות מוצרי המזון וחומרי הגלם המשמשים להכנת מזון. חשוב להבדיל בין חדרי קירור לחדרי הקפאה.

בית עסק נוסף שזקוק לחדרי קירור הוא מטבח מוסדי. בין אם מדובר במטבח של מפעל או בית חולים ובין אם מדובר על כל מטבח מוסדי אחר, הרי שבכדי לאחסן כמויות גדולות של מזון חומרי גלם, יש צורך בחדרי קירור מתאימים.

בתי עסק נוספים הזקוקים לחדרי קירור הם משרדים אשר משווקים ציוד רפואי. גם בתי מרקחת זקוקים כמובן לחדר מעין זה לצורך שמירה על ציוד רפואי ותרופות, אך גם חברות פרטיות המשווקות תרופות שונות או ציוד רפואי וכן גם אגף שירות הדם במד"א המאחסן את מנות הדם ומרכיביו זקוקים לחדרי קירור לצורך שמירה נאותה.

גם בתי דפוס זקוקים לחדרי קירור וזאת בשל העובדה שהם עושים שימוש קבוע במכבשים ובמכונות דפוס גדולות אשר פולטות חום רב ועלולות להכביד על העובדים ועל הלקוחות שנכנסים לחנות ועל כן, לא פעם בתי דפוס בוחרים לאחסן את הציוד המדובר בחדר קירור.

כיצד בוחרים חדר קירור לעסק?

בכדי להתאים בצורה נכונה חדרי קירור לכל עסק, חשוב מאוד לבחור בחברה מקצועית שיודעת כיצד לבצע את העבודה בצורה מדויקת. חשוב להתאים את אמצעי הקירור לסוג המוצרים והפריטים הנשמרים בחדר. כמו כן, יש להתאים בין הגודל של חדר הקירור לבין הציוד אשר נשמר בו. חשוב לוודא כי החדר מספיק רחב וגדול בכדי להכיל את הציוד בצורה טובה.