יולי 26, 2024
כוס קפה

קפסולות או פולי קפה – מה מתאים למי? המומחים מסבירים

האהבה שלנו לקפה הובילה באופן טבעי להתרחבות משמעותית של האפשרויות שפתוחות בפנינו. אם במאה הקודמת שתינו בעיקר קפה שחור, בוץ או קפה נמס של מותג אחד או שניים, היום יש לנו הרבה הרבה יותר אופציות. בפרט אנחנו יכולים להכין בבית אספרסו, הפוך, קפוצ'ינו ושאר משקאות באיכות של בית קפה ובקלות יחסית. דרך אחת היא להשתמש בקפסולות, דרך שנייה היא לקנות פולים, וכאן בעמוד תמצאו השוואה מקיפה בין שתי האופציות כך שתוכלו לדעת איזו מהן הכי נכונה עבורכם.

קלות ומהירות הכנת הקפה

אם השיקול החשוב ביותר מבחינתכם הוא פשטות וקלות, והמטרה היא לצמצם ככל האפשר את פרק הזמן מרגע ההחלטה לשתות קפה ועד הלגימה ממנו, כדאי לכם לבחור בקפסולות. כשיש לכם מכונה שמבוססת על קפסולות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להכניס את הקפסולה, ללחוץ על כפתור, ותוך זמן קצר יש לכם אספרסו (או הפוך או כל משקה אחר). פולים מחייבים טחינה, ולכן תצטרכו להתאזר בסבלנות. פשטות ההכנה מתורגמת גם לטעם זהה בכל כוס שמופקת על בסיס קפסולות.

מקסימום טריות

אם השיקול המרכזי אצלכם הוא מקסימום טריות, ובהתאם טעם עשיר במיוחד לקפה שלכם, ההמלצה שלנו היא על פולים. חשוב להדגיש: כשאתם קונים קפסולות של מותג איכותי מחנות רצינית, הקפה הטחון שבתוכן נשמר היטב לאורך זמן. יחד עם זאת אין תחליף למידת הטריות של קפה שנטחן ממש ברגע שאתם רוצים לשתות אספרסו (כמובן בתנאי שרכשתם פולים מובחרים, גם כן מחנות מקצועית ואמינה).

השיקול הכלכלי

בהיבט הכלכלי, כדאי לקחת בחשבון גם את עלות רכישת המכונה וגם את העלות של כל כוס קפה. מכונות להפקת קפה מקפסולות פשוטות יותר מאלה שטוחנות פולים ולכן גם זולות יותר. למעשה, יש אפילו חברות שמציעות מכונות כאלה בחינם תמורת התחייבות לרכוש כמות קבועה של קפסולות מדי חודש (שימו לב: זו לא בהכרח עסקה משתלמת, וגם אם החלטתם לבחור בקפסולות, חובה להשוות בין המסלול הנ"ל לבין קניית מכונה במחיר רגיל ואז רכישת קפסולות).

לעומת זאת, העלות של כל כוס קפה מפולים נמוכה במידה ניכרת ממחיר קפה שמבוסס על קפסולה. למעשה, במחיר של כוס אחת מקפסולה תוכלו להכין 2 כוסות קפה מפולים. בהתאם לטווח הארוך פולים הם האופציה הזולה יותר (ובמיוחד אם אתם שותים הרבה קפה או מרבים לארח).

מינימום לכלוך ותחזוקה

טחינת פולי קפה גורמת ללכלוך רב יותר, כך שתצטרכו להשקיע זמן רב יותר בניקוי המכונה ובתחזוקתה. בשאריות אגב תוכלו להשתמש לקומפוסט ובכל מקרה הן מתכלות, כשלעומת זאת קפסולות משומשות נשארות בהררי האשפה שבאתרי הפסולת תקופה ארוכה. כלומר, מבחינה אקולוגית הכף נוטה לטובת הפולים.

באופן כללי ניתן לראות שיש יתרונות משמעותיים לשתי האופציות ולצידם חסרונות. בכל מקרה הרווח הוא קפה משובח בכל זמן שתרצו, כך שגם קפסולות וגם פולי קפה הם קנייה חכמה.

*** נכתב בשיתוף בורשטיין קפה: https://bursteinstore.co.il