יולי 22, 2024

סנפלינג בנקיק השחור

אם שמעתם את צמד המילים "הנקיק השחור" ולא הבנתם במה בדיוק מדובר, תנו לנו לספר לכם. מדובר על כינוי לחלק מנחל זוויתן הנמצא באזור רמת הגולן. המסלול הוא מסלול אתגרי והוא אחד מהיפים בארץ. הוא משלב בתוכו לא רק פעילות גלישה, אלא גם שחייה והליכה.

הכתבה בשיתוף עם חברת טיולי רדיוס המוציאה טיולי סנפלינג לאזור הנקיק השחור.

בואו נכיר את נחל הזוויתן

זהו אחד הנחלים הארוכים באזור רמת הגולן. אורכו כ-26 קילומטרים. יש בו זרימת מים לאורך כל השנה ולאורכו יש 4 מפלים גדולים (בגובה 10 מטרים ומעלה) וגם כמה מפלים קטנים (בגובה של פחות מ-10 מטרים). בתחתית כל מפל, תוכלו למצוא בריכה עמוקה. חלק מהבריכות הן בעומק שעולה על 8 מטרים.

למה כדאי לכם לעשות סנפלינג בנקיק השחור?

יש שלוש סיבות עיקריות והן:

-סנפלינג בשילוב מים. יש לא מעט אתרים בארץ שבהם אפשר לעשות סנפלינג, אך סנפלינג בנקיק השחור הוא חוויה מעצימה ועוד יותר מהנה משום שיש שילוב של מים. כלומר, לאורך המסלול, יש בריכות טבעיות ויש לשחות בהן על מנת להמשיך את המסלול.

-סנפלינג באזור טבע קסום. יש שלושה דברים שהופכים את הנקיק השחור לקסום והם הטבע, המים והייחודיות ששמורה לאזור. כך המסלול הופך להיות בלתי נשכח. שימו לב, שבגלל שמדובר בשמורת טבע, יש לשמור עליה ועל כן הכניסה אליה גם מוגבלת לעד 100 מטיילים ביום. על כן, אם מתכננים להגיע, מומלץ להירשם מראש.

-טיול מהנה וגם חוויה אתגרית. הנקיק השחור הוא אחד היעדים המושלמים והאידיאליים לטיול. אפשר לשלב גם טיול באזור קסום בארץ וגם חוויה אתגרית. במהלך הטיול, תחשפו לשלושה אזורי גלישה. במידה ואתם רוצים, אפשר לוותר על אזור הגלישה הראשון ובמידה ואתם לא רוצים לוותר, נמליץ לכם לקפוץ למים ולהתחיל להרגיש את האתגר. אין ספק שהשילוב בין הסנפלינג בנקיק והירידה בחבלים לבין מסלול המים הרטוב, יוצר אצל הרבה מטיילים ריגוש בלתי מוסבר. כאן נציין שסנפלינג בנקיק השחור, מתאים למשפחות וגם לקבוצות גיבוש.

מה חשוב לדעת לפני שמתכננים טיול לנקיק השחור?

להלן הדברים החשובים:

-החודשים המתאימים למסלול הם מאי, יוני, יולי, אוגוסט וספטמבר

-יש להירשם לאתר מבעוד מועד.

-יש להגיע בזמן לנקיק השחור. כלומר קחו בחשבון שכניסה לשמורה היא רק עד השעה 9 בבוקר וכמו כן מספר המבקרים מוגבל לעד 100 אנשים.

הגיעו בזמן וכך לא תפספסו את הטיול.

-יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות שיתאימו גם להליכה במים. כמו כן, שמרו ברכב גם פריטים נוספים כמו, מגבת, בגדים להחלפה ונעליים נוספות.

-הטיול כולל גם כניסה לבריכות שחייה. על כן, אם אתם מביאים אתם מצלמה, טלפון סלולרי וחפצים יקרי ערך נוספים, הקפידו להגן עליהם.

-יש לוודא שכל המשתתפים בטיול יודעים לשחות ברמה בסיסית ומעלה.

-חלק מהמסלול של הנקיק בשחור, חייב להתבצע באמצעות סנפלינג. על כן, במידה ואתם מומחים בתחום הגלישה, אז אין בעיה ותוכלו

לצאת לדרך. במידה ולא, יש לקבל ייעוץ ממדריך סנפלינג שמכיר את המסלול. אגב, כיום, יש חברות שמוציאות טיולי סנפלינג לנקיק השחור,

העדיפות היא להתקשר עם אחת החברות ולצאת לטיול מאורגן. כך תוכלו לשמור על הבטיחות שלכם וגם להפוך את הטיול לחוויה עוד יותר גדולה ומרגשת.