ספטמבר 16, 2024
דירה

איך לארגן דירה שקיבלתם בירושה לקראת מכירה?

דירה שמתקבלת בירושה היא נכס שעשוי להיות שווה סכום כסף גבוה מאוד. במקביל יש גם פן רגשי מורכב, גם בגלל המוות שהוביל לירושה וגם מפני שמכירת הנכס היא סיומה של תקופה. בנוסף, חשוב להיערך באופן מושכל כדי להכין את הדירה למכירה וכך להגיע לעסקה הטובה ביותר מבחינתכם. כאן בעמוד תמצאו המלצות לגבי המרכיב הלוגיסטי, כלומר כל הפעולות שחשוב לבצע כדי למקסם את הרווח הצפוי.

מיון ופינוי חפצים לא נחוצים

לא קל לפנות דירה שהתקבלה בירושה מתכולה. כל פריט עשוי לעורר זיכרונות מתקופות שונות, לחפצים יש ערך רגשי, וכאמור המכירה, ועוד קודם לכן הפינוי, שמים חותם סופי על פרק חיים משמעותי ובעצם גם על המוות של הבעלים הקודמים של הנכס.

למרות כל זאת, אין טעם לדחות את פעולת הפינוי, ואין טעם להשאיר בדירה פריטים שלקונים אין צורך בהם. רצוי לבצע מיון ראשוני ולהחליט מה תיקחו אתכם הלאה להמשך החיים, לבית שלכם, ואת כל השאר לפנות. דירה עמוסה בחפצים מיותרים מרחיקה קונים פוטנציאליים, וחבל.

שימו לב: הפינוי עצמו מתגלה כמעט תמיד כמשימה תובענית מאוד. ברוב המקרים יש יותר פריטים מכפי שנראה ברגע הראשון, והערכת הזמן עד להשלמת הפינוי מתגלה כאופטימית מדי. זהו גם מאמץ פיזי שעלול לגרום לכאבי גב או פגיעה קשה אחרת, ולכן כדאי להזמין צוות מומחים לפינוי דירות שיבצע את המשימה הזו עבורכם.

ניקיון מקצועי

דירה נקייה משדרת תחושת בית נעימה, ולכן קל יותר למכור אותה. דירה נקייה גם מבהירה למתעניינים שהנכס זכה וזוכה לתחזוקה ברמה גבוהה, ומקלה עליהם לתת בכם אמון. כמו הפינוי, גם ניסיון לנקות בעצמכם את הדירה – כולל חלונות, תריסים, ארונות, קירות ועוד – יתגלה כמשימה מורכבת במיוחד. עדיף להזמין חברת ניקיון מקצועית, ובפרט אם הדירה במצב מאתגר.

שיפוצים קוסמטיים

בדרך כלל דירה שמתקבלת בירושה סובלת מפגמים קטנים. כל עוד חיים בה, הם לא משפיעים יתר על המידה, אבל במסגרת תהליך מכירה הם מתבלטים לעין ועלולים להוריד את שוויו של הנכס. שיפוץ קוסמטי קל אמנם יעלה לכם כמה אלפי שקלים, אבל התמורה – העלייה בשווי הנכס – גבוהה בהרבה. שיפוץ כזה יכלול סתימת סדקים בקירות, החלפת מרצפות שבורות, תיקון דלתות ארונות שהצירים שלהן יצאו מהמקום, העלמת כתמי עובש, טיפול בבעיות אסתטיות בחדר הרחצה והמטבח, ועוד.

צביעת הקירות

פעולה נוספת שיכולה לשדרג את הדירה לקראת המכירה שלה היא צביעת הקירות. חשוב להדגיש שלא תמיד כדאי להשקיע גם בפעולה זו (לעומת הפינוי, הניקוי והשיפוצים הקלים שהם כן חובה כשרוצים למכור נכס במחיר מרבי). הסיבה לכך היא שהקונים ממילא ירצו לעצב את הדירה בהתאם לטעם שלהם, ויוכלו לבחור כל חיפוי קיר שירצו. מתי כן כדאי לצבוע? כשהקירות נראים רע מאוד, ועלולים להרתיע רוכשים פוטנציאליים.